Dag dames, Mijn zoontje van nu 14 maanden krijgt nog in principe 2x borstvoeding. Dit is voor het slapen gaan en nog 1x s nachts. Nu moet ik zeggen dat hij de ene keer best behoorlijk wat drinkt s avonds (en s nachts) en de andere keer heel kort/weinig. Ik heb het idee dat het de laatste dagen steeds korter wordt, maar heb ook het idee dat dit kan komen doordat het er moeilijker uitkomt. Mijn tsr duurt ook langer in de nacht en soms zelfs zo dat hij volgens mij niet eens wat heeft gedronken en dan toch aangeeft weer verder te gaan slapen. Ik vind het allemaal geen probleem.. maar zou het vervelend en zonde vinden als hij niet meer zou willen/nemen omdat er niet meer is, omdat ik nog uit beide borsten geef. Is het misschien verstandiger om uit een borst te geven zodat hier de productie nog voldoende blijft voor die 2x? Want zo kan het dus voorkomen dat er uit 1 borst heel lang niet word gedronken of in elk geval dus niet meer dan 1x per dag. Of is dat niet aan te raden, 1 bost.. en dat de ander straks dus geen productie meer heeft. Mij bedoeling is trouwens ook, zodra hij door gaat slapen (wordt nog erg vaak wakker, dus verwacht niet dat dit heel snel is) om dan te stoppen... maar dus ook nog door te gaan de aankomende tijd zolang hij (en ik) dit nog fijn vinden. Hoor graag jullie advies! en/of ervaring hierbij!
Nee hoor,gewoon beide borsten aanbieden,dan hou je aan beide borsten stimulans. Er veranderd best wel wat als je langer voed.Het vraag-aanbod verhaal is anders.Waar er voorheen een seintje kwam als je borsten geleegd werden, om de boel weer aan te vullen, kunnen je borsten nu melk maken als je kindje drinkt.Vandaar dat je steeds minder last hebt van stuwing. Bij mij verdween de tsr ook zo rond die tijd. Voelde wel een kriebeltje soms. Je zal merken dat er soms uitgebreid gedronken wordt en soms zijn het maar slokjes. Maakt niet uit,je borsten kunnen dat nu wel hebben. Ik heb tot vorige maand (toen zoon gestopt is met 2,5) alleen de avondvoeding gedaan (de rest had ie 6 maanden daarvoor afgebouwd). En dat ging zo goed! Ik heb het vanaf 1 jaar z'n beloop laten nemen. Hij bepaalde het tempo. En dat werkte dus prima )
Bedankt voor je reactie! Fijn om te horen dat het dus waarschijnlijk wel goed zit... zat toch een beetje te twijfelen of het niet ineens stopt, en dat zou ik echt heel zonde vinden.. wil het wel mooi en rustig afsluiten en niet dat het abrupt ineens voorbij zou zijn. Nog even lekker genieten dus. Hij vraagt er nu ook echt naar s avonds... even knuffelmomentje!
Heerlijk...dat is wat ik het meeste mis hoor... Dat momentje samen We gaan nu gezellig zitten en dan vertel ik een verhaaltje en dat is ook heel fijn maar.....even drinkie bij mama daar kan dat nu nog niet tegenop Geniet er van En dan zie je het wel. Als je het gevoel hebt dat het niet goed loopt zijn er altijd nog dingen die je kan doen, maar ik heb dat zelf dus niet gedaan.