borstvoeding & weerstand

Discussion in 'Borstvoeding' started by Bertha, Jan 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn weerstand is helemaal weg.
    In november flink verkouden geweest, en december de buikgriep en nu weer flink verkouden.
    Alles wat de kleintjes op het dagverblijf tegenkomen aan virusjes, pikt moeders op....

Hierdoor is mijn productie onstabiel, en dat merk ik aan mijn zoon. Na de buikgriep, waarbij ik echt nagenoeg 'droog stond' toch weer tot volledig op kunnen krikken. Maar nu sinds het weekend weer lamlendig, minder eten/drinken en ja hoor, s'avonds drinkt hij nog zo'n 60cc uit de fles om aan zijn behoefte voor de nacht te komen.

Ik gebruik van solgar prenatal nutriens, 2stuks per dag = aanbevolen voor de lacterende moeders. En drink af en toe een kopje borstvoedingskruiden -thee.

Iemand tips om weer een beetje op te krabbelen? Ik zelf dan, de productie komt dan ook wel weer.

Want als ik nog een virus krijg ben ik echt klaar, helaas want dan gaat het voeden ten koste van mijzelf.

2. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

Jul 17, 2012
    804
    0
    0
    Ik neem probiotica en ik moet zeggen dat het mij erg helpt met de weerstand. Los van de buikgriep nog niks gehad. Niet verkouden niks (even afkloppen! )

3. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Maar dat komt ook in de moedermelk, en daar zit ik niet op te wachten. Heb eind vd zwangerschap wel probiotica voor babies in de buik genomen ;)

4. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik ben het eerste jaar bij de oudste ook veel ziek geweest. En dat was niet over toen ik met bv stopte. Mijn schoonzussen zijn beiden gestopt met bv voordat ze weer begonnen met werken en waren ook veel vaker ziek. In mijn ervaring ligt het vooral aan het feit dat je opeens aan veel meer virussen wordt blootgesteld en dat je er dichter op zit, dan per se de bv. Je kindje neemt namelijk alles mee naar huis en jij bent erg intiem met je kind, daarmee is het infectiegevaar groter. Als je stopt met bv stop je denk ik niet met knuffelen, dus de virussen krijg je nog steeds binnen.
    Ik merk trouwens dat mijn weerstand sinds de zwangerschap op sommige gebieden slecht blijft. Mijn maag-darm stelsel blijft ontzettend gevoelig. Ik heb minimaal 2keer per jaar buikgriep, dat had ik voorheen niet.

5. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    ja femke, i know. het is mijn tweede, dus had gehoopt dat ik al een beetje resistent was geworden maar niet dus!

Maar het kost me nu gewoon veel, vandaag wezen werken, en mijn kolfproductie is gewoon écht slecht nu.
    NOu ja... we krikken het na het weekend wel weer op en dan zien we wel!

6. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Heel herkenbaar... Denk dat het een combinatie is van het herstellen van een aanslag op je lijf (zwangerschap/bevalling), vermoeidheid en borstvoeding geven dus je eigen reserves weggeven aan de kleine...
    Hier bij de eerste tussen de 6 maanden en de 14 maanden ook vaaaaaak ziek geweest. Had echt het idee dat ik van het ene in het andere viel.... Inderdaad al supplementen speciaal voor borstvoeding genomen maar dat zal ook niet alles tegen houden...
    Hier overigens geen problemen qua productie, heb tot 17 maanden gevoed ;). Voor mij dus gewoon kwestie van doorgaan en soms hulp vragen van vriend/ouders ed, als ik te zwak was om voor mn dochter te zorgen en even bij moest slapen....

Hoop heeeeel erg dat het deze keer mee valt. Werk nu niet, wat miss al wat scheelt....

Share This Page