de vraag zegt het al, teun heeft heel erge zuigbehoefte, drinkt goed aan de borst. dus vanaf wanneer mag het?
Hoi Nickyz! Ik weet niet precies vanaf wanneer het officieel 'mag', maar wij zijn ermee begonnen vanaf 5 weken. Ik vroeg het toen op het cb en zij zeiden idd ook: als de kleine goed drinkt aan de borst, hoeft het geen probleem te zijn. Ik probeer (nog steeds) wel terughoudend te zijn met de speen, alleen bij problemen met inslapen en soms als Lucas erg drammerig is in de box, maar nog niet moe (ook zuigbehoefte!). Hier is het overigens prima gegaan, zonder tepel-speenverwarring o.i.d. Een vriendin van mij (geeft ook bv) gaf haar kleine al met 6 dagen een speen, die hebben er ook geen problemen mee! Vind ik persoonlijk wel vroeg, maar elk kindje verschilt uiteraard! Liefs!
in de kraamweek kreeg hier mevrouw al een speentje voor de kramp.. maar die geef ik liever niet... en nu is het zelfs zo dat ze niet eens weet hoe ze hem moet vastpakken dus heeft ze 1 latex speen mocht mama er niet zijn en papa heeft een speen nodig
Wij zijn er met 10 dagen mee begonnen. Door omstandigheden moest hij 2 dagen afgekolfde melk uit de fles en pakte ook nog zonder problemen de borst. Toen ben ik begonnen met speentje. Ik gebruik wel een avent speentje. deze vind ik het meest op een tepel lijken
Hier nooit een speentje gegeven (weleens geprobeerd maar mw moest er van kokhalsen haha). Maar nu ze zelf goed kan pakken issie maar wat interressant, en het is alleen goed als ze hem zelf in de mond doet, anders niet hahah
Volgens mij wel. Ik heb bij beide kinderen geen problemen gehad. Ik merk wel dat ze liever de duim hebben. Bij mijn dochter dan ook alleen speentje gebruikt tot dat ze d'r duim had. Ben benieuwd hoelang het nog duurt voor zoontje duim vind.
Wat grappig! Hier vrijwel hetzelfde. Geen van drieen moeten ze overigens een speentje hebben, gaan kokhalzen en werken het meteen naar buiten. Maar toen Ruben ik denk een maand of 4/5/6 was vond hij het echt helemaal geweldig, zuigen eraan als een malle en heerlijk erop knagen en zelf met de knuistjes in het mondje, uit het mondje, in het mondje, uit het mondje. Hij had er heel wat plezier mee die tijd. Dus toen gaven we hem dus af en toe aan hem. Maar na die tijd is het speentje gewoon weer de prullenbak in gegaan !
Mijn kleine meisje had ook een enorme zuigebehoefte. Bv ging meteen goed, alleen meisje bleef maar huilen daarna terwijl ze dus niets meer dronk. Wij zijn in de kraamweek al begonnen met speentje, ze heeft nooit last gehad van tepelverwarring of dat soort dingen. Zij was happy lekker aan het tutten met haar speen en papa en mama waren happy, geen huilende dochter meer. Dus ik zou zeggen, als hij er behoefte aan heeft lekker geven die speen (wij hebben bibi-speen)
Hier al met drie dagen gegeven.Hij had zo'n zuigbehoefte dat het voor ons een opluchtingwas dat we hem een speentje konden geven, ipv een pink. HIj heeft 11 maande BV gedronken en nooit verwarring gehad met tepel. Ik zou het lekker geven als ik jou was. Probeer het. Ik denk zelf dat ze nu wel duidelijk weet wat borst is en wat speen. De een is warm met melk, de ander is lekker om op te sabbelen.
Hier zijn we er na ongeveer 2 weken mee begonnen. Ook erge zuigbehoefte. En ze drinkt goed uit de borst.
Wij zijn er in de kraamweek mee begonnen. Nooit zuigverwarring ofzo gehad. Het idee dat het niet zou mogen was meer omdat ze liever hebben dat ze de energie gebruiken om aan de borst te drinken ipv aan een speen te sabbelen.
Julia heeft in de kraamweek zo ontzettend veel op mijn tieten lopen sabbelen (na de voeding), dat ik kloven kreeg. Na 6 dagen zijn we toen met een speen begonnen. Ik heb later wel wat problemen gehad met aanleggen/steeds loslaten, maar ik weet echt niet of dit door de speen komt. Nu heeft ze hem alleen nog bij het slapen/als ze moe is.