2 voedingen op een dag> bv bouwt zelf af?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamavanJenY, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Mijn dochter is bijna 10 maanden, en ik geef in de vroege ochtend en voordat ze gaat slapen nog borstvoeding.
    Al drinkt ze erg weinig en is het niet te vergelijken hoe ze eerder dronk als ze kwam voor een 'hele' voeding zeg maar.
    Nou merk ik dat mijn borsten altijd leeg zijn, nooit meer vol zelfs als ik de avondvoeding geef zijn ze nog steeds plat.
    Gisteren heeft ze voor de tweede x in 10 maanden doorgeslapen en zelfs toen waren mijn borsten plat de volgende ochtend!!
    Terwijl dit eerst helemaal niet het geval was, toen moest ik vaak kolven.
    Is mijn borstvoeding vanzelf het einde aan het regelen?!?!

2. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    En dan bedoel ik als vraag, is er wel genoeg voor de ochtend/avondvoedingen?

3. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012
    280
    0
    0
    Nee, het is normaal dat je borsten, ook als je een voeding overslaat, soepeler worden als je langer voedt. Weet echter niet of dat bij 2 voedingen/dag bij 10 mnd ook zo is. Kan zijn dat je productie aan het teruglopen is, maar kan je ook weer opschroeven door vaker aan te leggen.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je eigenlijk soort van zelf het einde regelt, door maar 2 x per dag de borst aan te bieden. Sommige borsten trekken het, 2 x per dag, met 10 maanden,maar het blijft een gok. Ik zat op 5 voedingen rond die tijd.

Je kan inderdaad een extra moment inplannen. Of het zo laten.
    Slappe borsten zegt verder niet veel hoor, ze maken melk aan als jij je kindje aan het voeden bent :)

Deel Deze Pagina