Ik heb een dringende vraag! Ik ben een vrouw van 28 jaar, regelmatige cyclus - rond de 26/28 dagen! Nu is mijn vraag of je na je eisprong nog steeds vruchtbaar bent!? Voorbeeld: 20 februari is de eerste dag van mn laatste ongesteldheid, nu zou ik mijn eisprong 5 maart moeten hebben. Was ik maandag of gisteren nog vruchtbaar? Hoop dat iemand me echt dringend kan helpen! Bedankt! Fijne dag verder aan iedereen!
Hoi Barbarella, Je ei leeft maar ongeveer 24 uur. Als jij écht vorige week donderdag je ei hebt gehad, was je afgelopen maandag of dinsdag niet meer vruchtbaar. Maar het kan ook zijn dat je ei later is geweest... Heb je ovutests gebruikt? Of temp je?
Hoi barbarella Om zeker te weten wanneer je ei is is temp/ovulatietesten gebruiken het beste. Bij iedereen is het namelijk anders waneer de eisprong is! Er word een globale melding geven op sites maar dat wil niet zeggen dat het klopt met jou lichaam! Mocht je hem gevoelt hebben je ei op de 5de dan zul je inderdaad gister niet meer vruchtbaar zijn geweest! Liefs Hope
Het hangt ervan af of je ook daadwerkelijk je eisprong had op de 5e. Als je zeker weet dat je hem de 5e hebt gehad, was je niet meer vruchtbaar, want een eicel leeft maximaal 24 uur, meestal zelfs maar 8 tot 12 uur. Het komt echter vaak genoeg voor dat vrouwen hun eisprong eerder of later dan halverwege de cylus hebben. Zo worden er nog vrouwen zwanger in de week voordat ze hun ongi verwachten.
Wat lief dat jullie allemaal gelijk en zo snel een antwoord geven! Bedankt! Ik merkte wel dat ik vorige week mijn eisprong had, want voelde steken in mn rechterzij! EN daar komt bij.....dat gisteren (vertel ik in vertrouwen) is er geslachtsgemeenschap geweest, maar zijn er geen spermacellen vrijgekomen....dus dan is het eigenlijk onmogelijk dat je zwanger word toch? Ik weet het wel, maar wilde eigenlijk een extra bevestiging van "ervaren" dames! BEDANKT! Ik wil namelijk over 2 maanden beginnen met het proberen van het krijgen van een kleintje .
Hoi Als hij in je is geweest is er altijd kans op een zwangerschap als je je ei nog niet hebt gehad ook in voorvocht zitten namelijk vruchtbaren zwemmertjes
Maar denk dat ik mn eisprong wel al heb gehad...ik ben 20 feb. voor het laatst zwanger geweest......dus lijkt me een beetje laat anders, denk je niet hope 35 ;-(?
Ik neem aan dat je ongesteld bedoelt Als je hem goed gevoelt hebt en je weet zeker dat het je ei is geweest kan het niet nee! Maar weet je het niet zeker kan je ei zeker ook later vallen dat je zou denken! Bij mij is hij elke maand rond dag 15 of 16 van mijn cyclus dus daarna ben ik nog 24 uur vruchtbaar!
Dus ongeveer dag 17 bij jou?.....bij mij was het gisteren dan dag 18.....bijna onmogelijk...als ik gisteren bijv. zwanger zou worden, neeeeeeeeee.....lijkt me bijna onmogelijk! Op dag 18? Hoe lang probeer jij al zwanger te worden?
Ja de spannende tijd is er weer en jij zou je het heel erg vinden als het wel raak zou zijn dezen maand?
Als je gaat googlen vind je genoeg voorbeelden van vrouwen die in de week voor hun ongi nog zwanger werden. Zelfs van iemand die binnen een paar dagen haar ongi verwachtte en onbeschermde gemeenschap had. Er is een onderzoek geweest wanneer vrouwen vruchtbaar zijn. Daaruit bleek dat in de laatste week ook een een klein percentage vruchtbaar is. Je moet er dus niet vanuit gaan dat je dag 18 niet zwanger kan worden. Maar als het echt je eisprong was die je voelde op dag 14, dan is het idd uitgesloten dat je op dag 18 nog zwanger raakt.
Ja, ik know! Het is dus altijd een beetje link als je NOG niet zwanger wilt worden-.......uiteindelijk is alles mogelijk! Alhoewel het MIJ, wel heel raar lijkt dat je op de 18e dag, zonder spermacellen, zwanger kan worden....but you never know! Bedankt voor de info!