onregelmatig kolven, gevolgen voor productie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mir75, 1 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir75

Mir75 Actief lid

15 okt 2006
    113
    0
    0
    Binnenkort is mijn zwangerschapsverlof helaas voorbij en moet ik weer aan het werk.
    Ik ben al bezig een voorraadje melk in de vriezer op te bouwen nu ik nog veel tijd heb om tussen de bedrijven door te kolven.
    Als ik straks weer aan het werk ben, weet ik nog niet hoe het zal gaan lukken met kolven. Ik weet wel dat ik kolfrecht heb, maar ik werk in het onderwijs en dat is tijdens lesuren toch wat lastig. Ik hoop op een gunstig rooster met tussenuren rond voedingstijden.
    Daar gaat mijn vraag ook over.
    Ik ga drie dagen in de week werken, en zal 1 a 2 voedingen per dag niet live kunnen voeden.
    Wat nu als ik geen tijd heb om die beide voedingen te kolven tijdens werktijd? Of als ik zelfs 1 of 2 dagen die twee voedingen helemaal niet kan kolven? Moet ik er dan vanuit gaan dat ik met mijn productie in de problemen kom of valt dit toch op te lossen?

alvast bedankt voor je antwoord,

Mir

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    bij sommige mensen merk je meteen dat de melkproductie hierdoor terug gaat lopen. bij andere zie je dat het wel vol te houden is maar dat het kind de dagen dat je erwel bent vaker aan de borst wil drinken.

Ik zou je echter aanraden om eens met je leidinggevende te gaan praten over je kolftijd. je werkgever is verplicht om je 1/4 van je werktijd te geven om te kolven. dit gedurende de eerste 9 maanden van het leven van je kind. hij is dan ook verplicht om samen met je naar een oplossing te zoeken. de oplossing is niet dat jij je pauze op offerd om te kolven. misschien moet er aflossing komen. echter hoef je de oplossing niet alleen te verzinnen en je hoeft er ook niet de dupe van te worden dat ze geen vervanger hebben.

Deel Deze Pagina