2 vraagjes! cb en verschonen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ikkelies10, Feb 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hallo dames

ik heb 2 vraagjes misschien hebben jullie advies of antwoorden

mijn meisje zit sins 3 dagen of 3 flessen per dag
    nu was ik gister bij het cb
    nu zeggen ze dat ze nog maar 2 flessen per dag mag! eigenlijk liever 1 alleen savonds en dan smorgens wat opvolgmelk uit een beker,

ik vind dit een beetje vreemd want tot 6 maanden zeggen ze dat ze alleen maar melk mogen nu is ze net 7 maanden en nu mag ze opeens nog maar 1 a 2 flessen
    het is nu niet zo dat ik me daaraan ga houden hoor
    want mijn meisje red dit echt niet! ze zit op 3 flessen per dag en dan wat brood fuit en groente
    pap krijg ik er niet in bij der dus das geen optie
    krijgt zij nu nog zoveel flessen dan ?
    hoeveel krijgen jullie kleintjes of kregen toen ze zo oud waren?

en dan een vraagje over een ostiopaat ( sorry heb geen idee hoe je het schrijft)
    ik zie altijd dat het jonge kindjes zijn wie daarheen gaan
    zou het voor mijn meisje ook nog zin hebben
    zei heeft altijd al hazenslaapjes gehad van echt hooguit een half uur
    en met verschonen is het een ramp
    zodra er iets over haar hooft gaat is het gillen
    en ook met haar kontje op tillen
    zal dit zijn omdat ze het gewoon vervelend vind of wat anders

sorry voor het lange verhaal !

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Heb je ook gevraagd waarom zij 2 flessen beter vinden dan 3?

Ik zou zeggen: als jij denkt dat het niet gaat lukken met 2 flessen en ze groeit hier goed op, dan zou ik nog even zo laten. Maar op den duur kun je het natuurlijk wel eens uitproberen.

3. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Over die flessen:

Gewoon doen wat jij denkt hoor!
    Volgens cb moet je een boekjes kind hebben en dat heeft niemand!(het zijn maar gemiddelde leeftijden!)
    De ene heeft er wel nog behoefte aan en de ander misschien met 4 maand al niet meer bijvoorbeeld.

Over het andere weet ik niks sorry

4. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    volgens mij een beetje onzin hoe grote flessen geef je ? ze moeten nog minimaal cc melk krijgen (daaronder moet je vit D bijgeven) ik weet niet hoeveel ze in totaal nog moeten drinken maar dit lijkt mij wel erg weinig 2 flesjes (of je moet flessen van cc geven ofzo hahaha)

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Inderdaad van die flesjes, ik zat altijd op meer flessen per dag dan wat er op dat schemaatje stond. Komt vanzelf wel goed, ik heb het dus ook gewoon op mijn eigen manier gedaan en naar mijn kind gekeken en die gaf zelf wel aan als ze een fles minder wou.
    Leuk ook dat ze zeggen dat ze nu opeens eentje uit de tuitbeker moet drinken, alsof ze dat van de een op de andere dag doen (uitzonderingen daar gelaten), dat alleen al heeft zo'n 2 maanden geduurd.
    Over de osteopaat, geen ervaring mee, maar het valt allicht te proberen.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh ja, zeggen ze dat dan?
    Wie zegt dat ZIJ verwachten dat dat van de 1 op de andere dag goed gaat? Kom op zeg.

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Daan heeft nog steeds 2 flessen lekker voor zijn slaapjes hij vind het heerlijk en krijg ze gewoon nog. Roos heeft alleen nog maar flessen ik zou niet weten hoe ik het op bijvoeding moet doen want ze wilt dan gewoon weg nog niet.
    lekker doen waar jij een fijn gevoel bij heb daar kom je het verste mee

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris 'moet' met 10 maanden pas van de 3 flessen af; krijgt 's morgens pap (uit een bord nu maar kan net zo goed een fles zijn), smiddags bij t brood een fles en 's avonds bij t naar bed gaan. Zo zijn de richtllijnen van de GGD ook; vreemd advies. Ik zou gewoon doen wat je zelf goed vindt voor je kindje.

9. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik denk dat je 1 flesje de komende tijd moet gaan vervangen door gewone (warme) halfvolle melk en die binnenkort in een beker bij bijvoorbeeld het brood moet aanbieden :idea: zo zeiden ze het in ieder geval tegen ons toendertijd.....

met een osteopaat heb ik geen ervaring...
    grtz Ramona

10. mirrem

mirrem VIP lid

Apr 14, 2008
    9,460
    1
    36
    Gelderland
    Van die flesjes verbaast mij! Onze zoon is nu 7 maanden en 3 dagen en hij krijgt als volgt te eten:

7.00 uur flesvoeding
    10.00 uur fruithapje
    11.30 uur flesvoeding
    15.00 uur flesvoeding
    17.00 uur 1/2 potje olvarit (groenten)
    19.00 uur flesvoeding met nutrix

Is dit dan echt zoveel? Bij mij zeiden ze met 6 maanden op het CB dat ik kon beginnen met bijvoeding (daarvoor wilde ik het zelf nog niet), maar hebben ze niks gezegd over het laten vervallen van flesjes. Ja, ik geloof als hij het potje van 17.00 uur helemaal opeet dat ik er dan een moet laten vallen. Maar eerder niet dacht ik hoor?

Of zit ik er nou helemaal naast?

11. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Vlgs mij mogen kindjes voor 1 jaar nog geen halfvolle melk....

12. Bowie

Bowie Actief lid

Jun 15, 2007
    438
    0
    0
    Hoi Ikkelies,

Mbt de flessen, dat weet ik niet meer, vergeet je zo snel :oops: . Wat ik wel weet is dat je moet doen wat jij denkt dat het beste is en het cb als leidraad gebruiken.

Met de osteopaat heb ik wel ervaring, mijn zoontje was erg huilerig en overstrekte zich heel erg. Ik was er inderdaad vroeg bij (Sem was denk ik een maand of 2 - 3) en het heeft super geholpen. Hoe vroeger hoe beter maar ook bij kinderen van een jaar of 7 heeft het nog zin , dus 6 maanden lijkt mij nog vroeg genoeg.
    Of het voor jouw kindje nodig is om naar een osteopaat te gaan weet ik natuurlijk niet, dat kun je zelf het beste beoordelen. Je kan altijd een osteopaat bij jou in de buurt bellen en het voorleggen.
    Succes!

13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je mag nu ook met brood beginnen. En dan heb je ook kans dat er een fles weg gaat vallen. Bij jullie zou het bijvoorbeeld zo kunnen worden:

7.00 uur fles
    10.00 fruithapje
    11.30 brood
    12.30 fles
    15.00 tussendoortje -cracker, soepstengel- + drinken (lukt hier nog niet hoor)
    16.30 groente (misschien nu meer honger, dus eet ook meer?)
    eventueel toetje een uurtje later als het te lang blijkt naar de fles
    19.00 fles

je kan in het begin er ook voor kiezen om na de groente gelijk nog een halve fles te geven, zodat je op 3,5 fles uitkomt. Maar ik denk als je kleintje misschien meer honger heeft, ook meer groente eet? Dat merkte we hier heel erg met het fruit. Maar oke, het is maar een idee, aan jou natuurlijk wat je hier mee doet ;)

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @Ts: Volgens mij zitten veel kindjes nu pas net op 3 flessen en moet je in de komende maanden -richting de volgende controle met 9 maanden- langzaamaan die overstap gaan maken naar de 2 flessen. En niet onmiddellijk. Fae is vrij vroeg met flessen laten vallen telkens, en ze neigt nu af en toe naar 2 flessen. Maar ik verwacht dat ze komende 2 weken nog zeker op 2,5 tot 3 flessen zal zitten.

En over het verschonen: Fae begint ook standaard jengelen tot krijsen aan toe, als we iets over haar hoofd doen. Dat heeft ze nooit leuk gevonden. Ze ligt te kletsen tot het zover is. En sommigen kindjes vinden het verschonen gewoon helemaaaaal niet leuk. En nu ze wat groter worden is liggen natuurlijk ook steeds minder leuk!

15. mirrem

mirrem VIP lid

Apr 14, 2008
    9,460
    1
    36
    Gelderland
    @Athina, Thanxx! Ga ik ff printen en uitproberen binnenkort!

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Volgens mij moesten we met 7,5 maand over op 500cc opvolgmelk, en met 9 maanden naar 400cc.. Dus 1a2 flessen is wel weinig in vergelijking met het advies van ons CB..

Maar opvolgmelk vult wel, dus als ze slecht eet, zou een fles minder kunnen helpen om te zorgen dat ze het vaste voedsel beter eet. Misschien is er zo'n reden om een ander advies te geven?

Met de osteopaat heb ik dan weer geen ervaring.

17. Citroentje

Citroentje VIP lid

Apr 7, 2007
    5,556
    0
    0
    Tim (14 1/2 maand) krijgt nog steeds een fles voor het slapen gaan (is bij het bedritueel gaan horen)

Je mag met 6 maanden idd met brood gaan beginnen en je mag fruit en groente gaan uitbreiden naar volledige hapjes als je dat langzaamaan gaat doen zul je zien dat je vanzelf op minder flessen uit komt.
    TIP eerst fruit, groente of brood geven en daarna pas fles, dan heb je minder kans dat ze al vol zit als ze nog fruit oid moet eten.

Tim heeft zelfs nog langere tijd gewoon flessen gehad omdat we mbv de dietiste moesten gaan introduceren, geen probleem volgens de dietiste uiteindelijk komen alle kindjes op gewoon eten uit dus niet te druk om maken.

De exacte hoeveelheden melk weet ik niet meer maar ik kan me voorstellen dat ze met 6 maanden nog rond de 500 tot 700 cc melk zitten deze hoeveelheid kun je naar eigen inzicht verdelen over de dag.
    Het niet kijken naar hoeveel flessen zijn dit maar hoeveel melk heeft hij binnen gekregen gaf bij mij veel meer rust en vragen ze op het cb hoeveel flessen krijgt hij zei ik altijd hij krijgt ....cc per dag...nooit meer vragen gehad over hoeveel flessen!

Dan de osteopaat, wij hebben er veel aan gehad bij Tim al waren wij wel vroeger met hem er naar toe gegaan.b
    Maar baat het niet dan schaad het niet! Doen dus!

Succes.

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    bedankt voor alle antwoorden

mijn meisje krijgt 3 flessen van 180-6
    nu moet ik wel zeggen dat ze vaak 60 ong laat staan
    maar dit heeft geen invloed op de hoeveelheid flessen
    want ze heeft echt nog die 3 flesmomenten nodig

snappen jullie het nog

en ik kijk idd gewoon naar mijn dochter
    zei geeft zelf wel aan waarneer ze er klaar voor is

en over dat verschonen enzz
    daar ben ik ook nog niet helemaal uit|!

bedankt alvast voor julliie antwoorden
    \

19. joyce30

joyce30 Actief lid

Aug 7, 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Mijn zoontje is 7 maanden .Bij het cb hadden ze tegen ons gezegd dat we geen zuigfles meer mochten gebruiken .Alleen een bekertje waar je het zo in zijn mond kan laten lopen .
    Nu hadden we dat een aantal dagen geprobeerd maar doordat het nog niet echt wil lukken met de beker ,had mijn zoontje erg dorst .
    Ook de fles voor het slapen moest eraf .
    Wij geven s ochtends pap ,en dan s`middags nog een flesje als hij niet voldoende drinkt .
    S avonds voor het slapen gaan nog een fles .
    Ik probeer de richtlijnen aan te houden .Maar ja het zijn adviezen van het cb .
    Je moet doen wat je hartje ingeeft en waar je baby zich prettig bij voelt .

20. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje is 9mnd en hij moet nog 3 flessen hebben, mag wel 2 flessen maar dat is te weinig... Het CB hier zei hou hem nog maar op 3 flessen voorlopig. raar hoor nu al 2 flessen... Ik zou zeggen volg je eigen en geef haar nog maar lekker 3 flessen ;) vind zelf 2 flessen te weinig voor 6 mnd.

Share This Page