2 vraagjes! cb en verschonen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ikkelies10, Feb 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    HIer geef ik ook nog lekker 3 flessen hoor. 210+7. Ik gaf er de laatste keer nog 4 en toen moest ik echt naar 3 eventueel 2 flessen. Maar zolang ze nog wild word van haar fles en ze laat nooit geen ene druppel staan. En hier is ook het grote probleem ze wil niks anders drinken. :rolleyes:

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,254
    6,147
    113
    Met 6 maanden ging ik van 5 naar 4 flessen..
    En ik ben nu pas sinds een week naar 3 flessen en het cb zegt er helemaal niets van. Mijn kereltje hangt nog zo erg aan de fles, de wijkverpleegkundige zei dat het typisch iets was voor jongetjes en dat ik hem zn fles vooral niet hoefde te onthouden.
    Moet ook zeggen dat ie niks anders wil drinken en dat ie sinds een week ook een beetje zn brood en avondhap wil eten...
    Volg je gevoel!

3. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ten eerste sorry voor de late reactie
    mijn internet lag eruit

bedankt voor jullie verhalen
    ik lees dat veel kindjes nog 3 flessen krijgen
    dus zo raar is mijn dochter niet,

ik volg me dochters tempo
    altijd al gedaan en blijf ik zeker doen !

op het cb zeiden ze dat ik smorgens pap moest geven
    maar dat wil ze echt niet dus dan zeiden ze nou dan brood
    maar mijn meisje heeft daar echt geen geduld voor smorgens
    als zei wakker is wilt ze meteen de fles
    anders is het echt gillen

dus de ochtend en avond fles blijf ik zeker nog een tijdje mee doorgaan
    en zodra zei aangeeft dat ze de middag fles niet meer hoeft laten we die vervallen

bedankt allemaal

4. sanneke

sanneke VIP lid

Feb 3, 2006
    5,476
    0
    0
    hoi ikkelies.
    niels lust pas sinds een paar maanden pap en daarvoor kreeg hij s morgens melkpap appel. vond ie heerlijk!
    volg lekker je eigen gevoel. Hier was het advies om pas met 9 mnd over te gaan op 3 flessen!

en als je gevoel over dat verschonen niet geod is, zou ik zeker de osteopaat inschakelen! voor hetzelfde geld is je meisje snel geholpen. Baat het niet...

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi Ikkelies:

de osteopaat heeft zeker nog zin, als het idd kiss-gerelateerde problematiek is. Mijn osteopaat vertelde overigens dat kiss vaak over het hoofd gezien wordt bij lichte vormen, omdat een kindje dan minder symptomen heeft en o.a. het CB dan zegt dat het een fase is en het wel weer over gaat. Tja, dat huilen gaat vanzelf een keer over, bijv. als je kind groot genoeg is om zichzelf aan te kleden, ;)

Omdat je kindje ook van die hazeslaapjes had, denk ik dat er een gerede kans is dat je kindje toch een lichte vorm van kiss heeft, dus ik zou het voorleggen aan een osteopaat. Die onderzoekt alles gewoon en als er niks aan de hand is, gaan ze het echt niet scheef zetten, ;)
    Op www.kiss-kinderen.nl kun je trouwens e.e.a. lezen over de verschillende symptomen...

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik lees vaak 'mijn kindje moet' of 'mijn kindje mag niet'.
    Laten we vooral even in ogenschouw nemen dat het CB een adviserende rol heeft en geen opvoedende rol.
    Dat doe jij nog altijd. Volg dan ook vooral je eigen gevoel, als jouw kindje nog 3 fles momenten nodig heeft op een dag en jij vind dat dat goed voelt, zie ik niet waarom je dat moet wijzigen.

Sven dronk met 7 maanden nét een beetje uit een tuitbeker, maar echt veel oefenen was er nog niet bij ivm de bv die hij nog kreeg.

hij kreeg trouwens gewone halfvolle melk vanaf 6 maanden, heb nog nooit gehoord dat iemand die ontraad voor de 12 maanden :(

Sven kreeg in mijn laatste weken van mijn zwangerschap zelfs weer 2 flessen op een dag, 's ochtends en 's avonds, omdat dat het enige was dat ik lichamelijk kon. Hij vond het heerlijk en hij is er niks slechter van geworden, maar de wijkverpleegkundige werd gek toen ze 't hoorde, ons kind kreeg veeeeel te weinig voedingsstoffen binnen, maar zodra hij gewogen wordt bij het CB is hij steevast te dik. Dan vraaaaaaag ik je?!?!?!

7. Citroentje

Citroentje VIP lid

Apr 7, 2007
    5,556
    0
    0
    Ik zou eerst 's middags met brood beginnen dan kan ze daar oefenen met het brood, zo lang 's morgens nog een fles geven. Als dan 's middags het brood goed gaat zou je kunnen kijken of je 's ochtends begint met een halve fles, dan is de ergste honger weg, en daarna een boterham aanbieden, evt als het met een halve fles nog steeds gillen is gewoon een hele fles geven en daarna nog wat hapjes brood, zo kun je brood langzaam uitbreiden en fles langzaam afbouwen. Ze geeft zelf wel aan op welk tempo dat gaat en gewoon dat tempo volgen. Het cb is er idd voor adviezen niet om te zeggen hoe het moet.

8. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ach, het cb..... :rolleyes:
    Ik bepaal zelf wat mijn kind mag.

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Joh als zij het lekker vindt, gewoon blijven geven.

Mijn dochter dronk tot een maand of 20 gewoon 4 flessen melk per dag. En ik heb vernomen dat zij echt de enige niet was.

Dus zou me er niet druk om maken. Mochten ze het zelf niet meer willen, geven ze dat echt zelf aan.

10. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dank je wel

ze krijgt smiddags idd al brood dit gaat goed
    dus zoals jij dat uitlegd met een halve fles dat kan ik wel gaan proberen
    alleen wacht ik daar nog wel even mee
    want ze zit nu niet lekker in der vel ze is een beetje ziek en ze eet ook heel slecht
    dus alles wat ze binnen krijgt ben ik al blij mee
    dus geef gewoon wat zei nu wil en dat is niet veel maarjah het drinken gaat wel goed

11. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    sophie krijgt ook nog steeds flessen en ik zie het er voorlopig ook nog niet afgaan. ze krijgt 's ochtends pap uit fles en 's avonds een klein fles halfvolle warme melk met vit d.

ben pas sinds een week gestopt met nutrilon 3, simpelweg omdat er nog in het pak zat

Share This Page