zwanger -> minder aantrekkelijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chidori, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chidori

Chidori Actief lid

16 nov 2007
    228
    0
    0
    België
    Hallo allemaal.
    Ik ben nog niet zwanger maar zit wel met een ''rare'' vraag in mijn hoofd.
    Als jullie zwanger zijn en een dikke buik beginnen te krijgen, voelen jullie zich dan soms minder aantrekkelijk?
    Ik ben namelijk zo'n 25 kilo verloren en voel me nu ontzettend goed. Maar daarvoor voelde ik me verschrikkelijk. Ik zat echt niet goed in mijn vel. Denken jullie dat dit gevoel terug zou kunnen komen eens ik zo'n dikke buik heb? Het gevoel om dik en onaantrekkelijk te zijn...
    Of is dat helemaal anders als je zwanger bent?

2. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hallo!

Ik ben ook ooit 30 kilo afgevallen, wel alweer een paar bijgekomen de afgelopen drie jaar maar dit is toch anders! heb er wel een beetje moeite mee in de zin van wil niet teveel aankomen dus let wel beetje op mn gewicht, maar de manier waarop je aankomt is heel anders!
    Komt echt goed!

Groetjes!

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik voel me echt minder aantrekkelijk. Ik was altijd slank van mezelf en nu.. :confused: Maar ik heb echt moeite met 'normaal' eten. en ik sport niet meer omdat dat gewoon niet lukt, zelfs een stuk wandelen is moeilijk (zere rug, lage bloeddruk dus heel duizelig steeds) Dus ik groei lekker dicht nu en voel me niet meer aantrekkelijk, ook al roept mijn vriend elke dag dat hij me prachtig vindt (schatje)
    Maar je hebt het dus zelf wel een beetje in de hand. Ik kan er ook voor kiezen om dat chocolaatje en dat bakje vanillevla te laten staan.
    Maar ik vind mijn buik trouwens wel prachtig! Het is meer de rest van mijn lichaam waar ik op het moment niet blij van word.. 8)

4. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Mijn man en ik kunnen niet wachten tot ik een dikke buik heb. Hoop zelf dat ik niet superveel aankom. Weeg nu nog steeds 52 kg! Mijn borsten zijn nu al flink opgezwollen en bij mijn buikje een mini zwelling haha. Mijn man kan er maar niet vanaf blijven! Dus voel me eigenlijk veel aantrekkelijker.. en vind mijn borsten nu zooo mooi. Of is dat gek?

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik ben (in totaal) zo'n 24 kg afgevallen voordat ik zwanger raakte, ben nu tijdens mijn zwangerschap zo'n 18 kg aangekomen. Voelt voor mij wel heel anders, voel me niet onaantrekkelijk oid. Misschien komt het ook omdat ik op een andere manier naar mezelf kijk en die kg's op andere plekken zitten :) Je kunt ook heel leuke dingen kopen qua kleding als je zwanger bent en het maakt niet uit als je buik wordt benadrukt...hihi..... :)

Voor mij scheelt het ook veel dat mijn vriend me nog steeds aantrekkelijk vind, ook al sta ik bijna op knappen (ben over een paar dagen uitgerekend).

Denk dat het veel zal schelen als je het positieve gevoel dat je nu hebt probeert vast te houden. Ook als je zwanger bent, kun je gezond eten en de kg's een beetje binnen de perken houden (moet zeggen dat ik me een tikkeltje heb laten gaan :) ).

Gaat vast allemaal meevallen!

Groetjes Rosa

ps: is geen rare vraag hoor!

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik ben ook 15 kilo afgevallen voor ik zwanger werd, zat heerlijk in mijn vel.
    Nu krijg ik alleen een babybuik! en vind mezelf best mooi! Ik ben nog niet veel aangekomen (3 kilo ongeveer) dus verder dan alleen de buik is er niks veel dikker (ja mijn boobies)
    Mijn man vind me ook erg mooi! hihi :D

Wat ik er ervoor eraf gekregen heb, kan ik erna ook wel weer eraf krijgen.
    Eet gezond en snoep met mate! :D

7. Niet meer actief

ik heb me wel eens een lompe olifant gevoeld in mijn zwangerschap ja,maar als mijn vriend dan weer zei dat ik zelfs straalde alsik vond dat ik er niet uitzag,maakte dat alles weer goed,..

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik vind mn babybuik echt super mooi.
    Gelukkig wordt ik verder aan geen kant dikker, echt alleen een bolle babybuik.

Ook mijn man vind me nu super vrouwelijk.

9. Chidori

Chidori Actief lid

16 nov 2007
    228
    0
    0
    België
    Bedankt voor jullie reacties, dat stelt me een beetje gerust :)

10. Samama

Samama Niet meer actief

Ondanks dat ik weet dat er een kindje in mn buik groeit, ben ik het "dik" zijn wel meer dan zat... ik ben normaal gesproken ook heel erg op mn figuur en let zeker op wat ik eet, dus voel me nu inderdaad minder aantrekkelijk.... Maar dat verschilt natuurlijk per persoon!

11. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.087
    1.069
    113
    Voel me nu toch wel echt minder aantrekkelijk.
    Was normaal altijd lekker slank, maar nu vind ik mezelf echt dik.
    Gelukkig heb ik ook een man die vaak zegt dat ik er nog prachtig uitzie. :)

12. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Sinds ik zwanger ben voel ik me juist heel aantrekkelijk. Niet iedere dag hoor, is ook een beetje afhankelijk van mijn bui.
    Maar ik heb dagen dat ik me heel mooi voel met mijn buikje, ook al ben ik 12 kilo aangekomen.

13. elf11

elf11 Actief lid

5 nov 2007
    154
    0
    0
    Eindhoven
    ik zou niet weten hoe ik me zelf voel als ik zwanger ben, maar ik vind zwangere vrouwen echt super mooi. zeker als ze kleding dragen die de buik goed doet uitkomen :)
    maar ik kan me ook wel voorstellen dat je in de laatste weken van een zwangerschap het gewicht wel zat bent. (en het wachten )

14. Chidori

Chidori Actief lid

16 nov 2007
    228
    0
    0
    België
    Dat wachten moet echt verschrikkelijk zijn...
    Maar het is de moeite waard, niet? :)
    Ik hoop maar dat ik (als ik zwanger ben :rolleyes: ) niet te veel bijkom en dat het bijgekomen gewicht er snel weer afgaat

15. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hey hey,

voor dat ik zwanger werd ben ik ruim 40 kilo afgevallen,kon eindelijk weer in maatje 38 was zo trots!
    Nu ik zwanger ben vindt ik het eigelijk alleen maar mooi om voller te worden (alleen me gezicht niet dat vindt ik minder).
    En ik denk alleen maar als ik straks bevallen ben ga ik gewoon weer lekker sporten, we zijn nog jong toch! komt allemaal weer goed!

16. Niet meer actief

maar je kan beter niet 40 kilo aankomen zoals ik in mijn eerste zwangerschap.ga dat deze keer ook voorkomen hoor.heeft me geen goed gedaan en al met al heb ik er geen 10 kilo weer afgekregen

17. Chidori

Chidori Actief lid

16 nov 2007
    228
    0
    0
    België
    Word je in je gezicht ook voller dan? Ik dacht dat als je erg goed op je voeding let, alleen je buik en borsten verdikken... Heb ik dat nu mis? :(:

18. Niet meer actief

als het goed is krijg je iets bollere wangen,maar het hoeft niet hoor,zijn ook vrouwen die niks veranderen in t gezicht

19. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Mijn gezicht is nog hetzelfde als voorheen :)

20. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    nee hoeft ook niet hoor, het valt bij mij wel mee, zie het een heel klein beetje op foto,s.

Deel Deze Pagina