wanneer van 3 naar 2 slaapjes en hoe

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kemjansen, Jun 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kemjansen

kemjansen Actief lid

Nov 20, 2008
    162
    0
    0
    Onze zoon, 8 maanden slaapt nu 3 keer overdag. Van 9.00 - 10.00 uur van 13.00 - 15.30 uur en van 17.30 - 19.30 uur en dan om 21 uur naar bed tot de ochtend 7.30 uur.
    Nu vroeg ik me af rond welke leeftijd ze van 3 naar 2 slaapjes gaan. Natuurlijk is dat per kindje anders, maar vraag me af hoe het bij jullie is gegaan. Laat je dan het laatste slaapje vervallen?

alvast bedankt,

Gr Karin

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik volg eigenlijk gewoon mijn dochter. Soms doet ze 2 slaapjes, soms 3, soms kan ze niet in slaap komen omdat we bijv. onderweg zijn.

Dus eigenlijk is hier geen dag hetzelfde qua slaapjes en de lengte van de slaapjes.

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Hier hetzelfde verhaal. Ongeveer een maand geleden merkte ik dat ze na het derde slaapje wakker gemaakt moest worden voor de laatste fles. Heb toen i.p.v. haar rond zeven uur naar bed te doen haar wakker gehouden tot acht uur half negen. Twee slaapjes dus. Dit heeft ze redelijk lang volgehouden. Nu, met dit warme weer, en een tandje op komst doet ze ineens weer drie slaapjes. Ik volg ook mijn dochter, als zij moe is gaat ze naar bed. Als ze weer wakker wordt haal ik haar eruit.

4. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Hoi,

Ik heb ook mijn dochter gevolgt in het slapen... maar je zou het volgende kunnen proberen, wij hebben ook wel zoiets gedaan...
    Je zou kunnen proberen hem niet om 17:30 naar bed te brengen maar elke paar dagen een kwartiertje later... dat doe je dan tot bijv. 18:30 uur, dat zou een prima slaaptijd moeten zijn om gewoon door te slapen.
    Wat er waarschijnlijk automatisch gaat gebeuren is dat de andere slaapjes dan ook wat op gaan schuiven. Mijn dochter sliep op een gegeven moment van 10 tot 12 en van 15 tot 17 uur en dan om 19 uur er in voor de nacht. En dat is nu sinds deze maand verschoven naar 1 slaapje van 12 tot 3 en nog steeds om 19 uur naar bed voor de nacht.

Hoop dat je er iets aan hebt!

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Hoi, mijn zoontje ging rond 8,5 a 9 maanden van 3 na 2 slaapjes. Zijn slaaptijden waren toen (ongeveer):

9:00 uur tot 10:00 uur,
    12:30 uur tot 14:30 uur
    16:30 uur tot 17:45 (wakker maken)
    19:00 uur de nacht in.

Op een gegeven moment merkte wij dat hij 's ochtends steeds langer trok en op een gegeven moment ging hij om 10:30 uur tot 12:00 a 12:30 uur naar bed en dan om 15:30 uur tot 17:00 uur. Om 19:00 uur ging hij weer de nacht in. Dus eigenlijk ging het vanzelf.

Misschien kun je proberen om hem 's ochtends iets langer ophouden. Door even te gaan wandelen of boodschapjes doen kun je het vaak goed rekken. Als je alles een uurtje opschuift dan is het laatste slaapje niet meer nodig en kan hij rond 19:00 uur lekker naar bed.

Wij zitten nu in de overgangsfase van 2 naar 1 slaapje. Het zal nog wel even een paar maandjes duren voordat hij definitief naar 1 gaat. Maar hij kan al nu goed met 1 slaapje af als wij bijvoorbeeld op pad zijn. Ik vind het echt een verademing dat hij minder slaap nodig heeft, zo kun je veel meer met ze doen.

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    3 Slaapjes? Wat zijn dat? ;) Hier altijd maar 2 gehad in het begin. 1 Keer anderhalf uur en 1 keer 35 minuten...
    Vanaf 1 jaar naar 1 slaapje gegaan van 2.5 uur. Toen ging het veel beter.

Share This Page