2 vraagjes/mening,advies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door laurah, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laurah

laurah Lid

7 nov 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

ik had dus eigenlijk 2 vraagjes en of jullie daar jullie mening en of advies op willen geven.

ik ben zwanger van mijn 3de kindje een meisje.
    ik heb al 2 jongens en die waren bij de geboorte 4135gram en 4850gram

nou heb ik vorige week een groeiecho gehad en nou verwachten ze dat dit kindje bij de geboorte maar ongeveer 6 pond weegt?

Ik vind dat nogal een verschil vergeleken bij mijn 2de kindje van bijna 10 pond. nou weet ik ook wel dat dit een meisje is en dat ze dan vaken wat lichter zijn, maar bijna 4 pond lichter ????

nou was me vraag dus eigenlijk. wat jullie zouden doen. hiermee naar de verloskundige gaan? nog een groeiecho aanvragen? enz.enz.

p.s ik moest van de verloskundige wel een plan maken over hoe ik wil dat ze me begeleiden richting de bevalling toe. aangezien ze me dus niet verder willen laten lopen dan 41 weken. Dit vanwege de 2 eerder bevallingen.

En me 2de vraag is eigenlijk?

dat ik echt een ontzettende last van me buik heb sinds gisteravond.
    echt mega kramp (geen weeen) maar echt buikpijn tot spugends aantoe. nu is het wel minder geworden maar soms echt nog van de pijn scheuten. En ook mega veel last van harde buiken. soms wel 4 a 5 achter elkaar en min. 1 per uur. De baby is nog goed aanwezig.

ik vraag dit ook eerst aan jullie voordat ik de verloskundige bel aangezien me oudste zoon vandaag jarig is en zaterdag zijn verjaardag vier en ik dus nu geen tijd heb voor 2 uurtjes CTG ;)

Alvast bedankt

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik denk dat het idd er mee te maken heeft dat het een meisje is. Je kan het nog aan je VK vragen, maar ik weet niet of ze er wat mee doet. De echoscopiste zal het vast wel goed hebben gedaan ;)

Op je andere vraag weet ik het antwoord niet.

Dus alsnog de VK bellen ?!

3. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zou de VK bellen als je zo erge last hebt van je buik,beter 1 x te veel gaan dan eens te laat toch?
    Ook zou ik wel even je twijfels uitspreken naar de vk toe bij de komende controle over de groeiecho

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou voor de zekerheid even bellen.
    Nu kan die buikpijn/spugen ook door de griep komen want dat blijkt te heersen.

Hoorde vanochtend toevallig dat ze er met zo'n groeiecho een marge van 20% hebben dus misschien zitten ze er wel hartstikke naast

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Misschien zitten ze er naast, bij mij zeiden ze dat mijn dochter zeker 8 pond zou zijn bij de geboorte (ik was toen 35 wk). En ze was 6,5 pond.

En mijn vriendin heeft 2 knullen, de eerste was 6 pond en de 2e 9 pond. En allebei zijn ze kerngezond, de oudste is altijd wel klein gebleven maar keurig in lijn.

6. laurah

laurah Lid

7 nov 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de verloskundige gebeld en ik heb me urine laten testen op een blaasontsteking, maar dat was der niet aan de hand. ik had wel wat bloed in me urine zitten en als ik duidelijk bloed ga verliezen dan moet ik bellen (duh) ook als ik een duidelijk ritme in harde buiken ga krijgen moet ik bellen. dus gewoon het standaard verhaaltje.

Dat is niet veel zeg 20 % .
    Ik zie het ook wel. ik maak me niet echt vreselijke zorgen hoor, maar ik ben een beetje ongerust erover. maar toch heb je het vaak niet zelf voor het zeggen.
    De 20ste moet ik der weer heen en dan zal ik wel horen hoe ze der over denken en wat ze zeggen.

bedankt voor jullie antwoorden.

7. kiekeboe

kiekeboe Actief lid

21 aug 2008
    108
    0
    0
    1) Ik zal me geen zorgen maken over de schatting van het gewicht van de kleine. Ik sprak iemand waartegen was gezegd dat ze een flink kind kregen en die bleek later helemaal niet zo flink te zijn, zelfs gewoon aan de kleine kant!!

2) Ik dacht bij het lezen ook aan een buikgriep!

succes

Deel Deze Pagina