Ik ben nu een 34 weken zwanger, en de kleine ligt al helemaal ingedaald en vast. Maar sinds 3-4 nachten zo ongeveer, wordt ik om de 2-3 uur wakker met enorme buik en rugpijn, en moet dan gaan plassen, maar plas ook echt enorm veel, en het is heel licht van kleur normaal moest ik ook wel +- 1x per nacht gaan plassen maar dan was het wat donkerder van kleur zoals eigenlijk altijd bij mij en was het maar een klein beetje, Overigs verdwijnt de pijn zodra ik geplast heb, en heb geen brandend gevoel bij het plassen. maar nu zijn het echt hele golfen wat eruit komt het blijft komen! terwijl ik niet meer of minder ben gaan drinken als normaal. Is er iemand die dit herkend ?? Bij mijn vorige 2 zwangerschappen heb ik dit niet gehad. Alvast bedankt!
Houdt je veel vocht vast? Kan zijn omdat het even wat minder warm is dat je lichaam het overtollige vocht aan het lozen is...
mmm nee niet dat ik weet eigenlijk, dat is juist 1 van de dingen waar ik geen last van heb vocht vasthouden.
Mijn kindje is (volgens mij) nog niet ingedaald en ligt zeker nog niet vast, maar herken het wel een beetje. Sinds een paar dagen moet ik echt wel 3 keer naar de wc voor ik uberhaubt in slaap kom en daarna moet ik er nog minstens 2 keer uit. Heb wel ietsje meer dorst, maar geef daar 's avonds niet echt aan toe omdat ik bang ben anders echt de hele nacht op ben Als ik naar de wc moet en het even "negeer" of als ik er wakker van word, dan heb ik last van m'n buik. Vaak harde buiken. En zodra ik ben geweest dan is het beter en trekt de harde buik ook weer weg. Wil dinsdag de vk eens vragen of het normaal is...
Ik heb dit ook heel erg. Eerst had ik dit van de blaasontsteking, maar die is nu voorbij. En nu blijft het, vooral 's nachts idd. Overdag ook, maar is het ietsje minder. Volgens mij is het normaal. Ik hou ook geen vocht vast.
Ik zou sowieso ff je urine door je huisarts laten checken op een blaasontsteking.. die voelt heel anders als je zwanger bent en kan je dus ook hebben zonder branderig gevoel! Een verwaarloosde blaasontsteking kan zorgen voor weeen dus is t checken waard En ik weet nog wel dat ik aan t eind ook vaak eruit moest snachts en smorgensvroeg om te plassen.. komt ook omdat de kleine op de blaas drukt waardoor ie sneller vol is en je dus eerder t gevoel hebt te moeten plassen.. maar waardoor je zoveel plast weet ik niet.. Je drinkt niet ineens ook meer? want dan is t wel raar..
Daar heb ik ook last van. Als ik lig voel ik dat ik moet plassen, sta ik op, dan lijkt het net (zal ook wel zo zijn) dat de baby ineens recht op mijn blaas gaat liggen. Ik moet soms helemaal krom naar de wc lopen, omdat het zo'n naar gevoel is. Ik houd wel veel vocht vast, dus dat zou bij mij inderdaad de reden kunnen zijn. Nu met het koude weer zijn mijn voeten ook minder dik.
@PamPapillo, Ik ben niet meer gaan drinken, nu juist iets minder omdat ik er de balen van heb dat ik er snachts zo´n last van heb. Blaasontsteking heb ik niet het idee dat het dat is, aangezien ik ze eigenlijk wel heel goed herken van de vorige 2 zwangerschappen, maar inderdaad misschien morgen even voor de zekerheid laten checken. En donderdag moet ik weer voor controle naar de gynea dus zal het dan ook is aan hem vragen, of het inderdaad normaal is....van de vorige 2 weet ik het eigenlijk niet, aangezien de 1e pas heel laat ingedaald is, en de 2e is helemaal nooit ingedaald Dus de echte ongemakken van indalen ken ik niet zeg maar