2 vraagjes over BV!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Claudia86, 19 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Hallo,

Ik geef al bijna 8 weken borstvoeding, ook kolf ik regelmatig en krijgt onze zoon het uit een flesje.
    Mijn 1e vraag is:

Als ik hem afgekolfde melk geef, geef ik hem ongeveer 110-125 cc afgekolfde melk maar meestal is hij daarna niet verzadigd, hoeveel zou ik hem dan moeten geven? Hij krijgt meestal wel na de voeding even het speentje om zn zuigbehoefte kwijt te kunnen!
    Even voor de duidenlijkheid, hij heeft een keer 200 cc gehad om het te proberen en ook die kloekt hij zo weg en dan heeft hij nog niet genoeg!

De 2e vraag:

Elke avond krijgt onze zoon zo rond een uur of 6 de borst, als ik hem laat slapen is die om half 12 nog niet geweest, meestal maak ik hem dan toch wakker omdat ik zelf ook graag het bed in wil, is dit 'erg' ?
    Hij groeit overigens supergoed dus ik heb niet het idee dat hij die voeding mist. Ook snachts heeft hij vaak 4 tot 6,5 uur tussen de voedingen zitten, hoe zou ik de planning beter kunnen maken? of is het al goed omdat hij goed groeid en moet ik me gewoon geen zorgen maken!?

Alvast bedankt voor de reactie!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

een beetje laat antwoord, maar toch.

je kunt op basis van zijn gewicht uitrekenen hoeveel hij bij benadering in een flesje mag krijgen. let wel dat dit een richtlijn is, sommige kinderen willen meer of minder.
    170 keer aantal kilo;s wat hij weegt. dat deel je door het aantal voedingen wat hij per 24 uur krijgt.

wanneer hij niet zelf komt voor een voeding, zou je het eens aan kunnen kijken wanneer hij wel komt als je hem niet om 12. uur voedt. je kunt hem ook gewoon wekken. hij zal niet meer drinken dan hij wil. het is dus inderdaad niet erg.
    als hij goed groeit en tevreden is, mag jij dat ook zijn!

hartelijke groet,
    heidi margit

Deel Deze Pagina