Hallo ons mannetje heeft vermoedelijk iets van buikgriep opgelopen. Hij is al ziek vanaf zaterdagavond. Eerst vooral overgeven en nu vooral diaree (waterdun). Hij wil wel wat eten, lees van alles misschien drie hapjes, maar ik weet niet zo goed wat ik hem kan aanbieden. Ik heb hem vanmorgen een dunnere pap gegeven en vanmiddag een beetje beschuit. Dit heb ik ook gisteren gedaan en dat bleef er goed in. Gisteravond gaf ik hem wat aardappel met appelmoes en dat ging ook goed, maar ik dacht ik geef hem nog een klein flesje pyjamapap voor het slapen gaan en dat ging fout. Hij kotste alles weer uit. Dat wil ik dus vanavond voorkomen, dus wat kan ik hem vanavond eventueel aanbieden? Ik dacht al aan groentesoepje misschien? Oja en denken jullie dat ik hem al ORS moet geven?
Zielig hoopje mens he als ze ziekkies zijn. Ik zou met buikgriep niet te zware kost geven en niet te vet. wellicht was het pyjamapapje te vettig voor hem. wat je doet is goed, beschuit e.d. Opzich is niet of nauwelijks eten heel normaal en niet erg. drinken is belangrijker. Ik weet niet of soep misschien te zout is voor de leeftijd van jouw kleine man. misschien wat ORS ter ondersteuning Af en toe een droge korst brood. Dano at wel graag fruit toen hij buikgriep had, gek genoeg bleef dat er wel goed in, maar melk inderdaad niet. sterkte met hem
Kan nooit kwaad als hij veel spuugt en diarree heeft! Dano heeft heel extreem buikgriep gehad, 10 dagen langs bijna niks eten en alleen maar diarree, maar omdat we bij dag 2 al zijn begonnen met ORS hoefde hij niet opgenomen te worden. dat was exact een jaar geleden toen iedereen zo ziek was. Veel baby's zijn toen opgenomen.
ik kreeg ivm de diarree de tip om vooral geen melk te geven, omdat dat de diarree in stand zou houden. Toen ik haar 1 dag geen melk had gegeven, had ze inderdaad ineens bijna geen diarree meer, terwijl ze dat al 4 dagen had. Dus het is het uitproberen waard. Ik gaf haar natuurlijk wel andere dingen te drinken: water, diksap, thee. Wat eten betreft deden de cracottes het hier erg goed en fruit inderdaad. Fruit was ik wel blij mee, zit ook weer wat vocht in. Succes ermee!
Ja nou net toch maar even naar de Ha-post gegaan. Daar idd het advies gekregen om hem ORS te geven maaaaaaaaaaaaaaar meneer drinkt het niet. Hij gaat zowat over zijn nek van de smaak. Hebben we dat weer....
ALs hij ORS niet drinkt kun je elk uur een theelepeltje in zijn mondje gieten. Of met een plastic spuitje via zijn mondhoek naar binnen spuiten. dan zal hij de helft uitspugen maar er blijft toch een heel gedeelte achter. In beide gevallen zou ik hem ietsje achterover hellen, zodat uit zijn mond laten lopen lastiger is. De kinderarts zei mij toen dat al is het maar even in de mond het toch zijn werking kan hebben. als je maar concequent steeds een beetje in zijn mond doet.
Nou het houdt hier maar niet op. Jesper is nog steeds ziek... Gisteren ging het best goed, hield alles erin. Maar vandaag is het weer een hoopje ellende. Heeft vanmorgen weer overgegeven... Mama weet het ook even niet meer...
Vervelend he als ze zo ziek zijn. Wat wel eens wil helpen is een beetje gekookte droge rijsten een beschuitje. Dat zijn lichte dingen, die ze over het algemeen wel kunnen verdragen. Eten is ook niet zo belangrijk, als ze maar blijven drinken en plassen. Als je merkt dat dit minder wordt, moet je even aan de bel trekken bij je huisarts. Voor het vocht aanvullen, wil een waterijsje wel helpen. Mijn zoontje krijgt er nu ook 2 per dag. Hij heeft ook een paar dagen niks gedronken en een ijsje gaat erin en dat is heel veel vocht, die tip kreeg ik van de huisarts. Ik hoop dat ie snel beter is.
je hebt volgens mij ors in de zoute en de zoete variant. Ik kocht ors bij de apotheek en mijn dochter heeft er flessen vol van gedronken. Was zoet. (het is inderdaad een smerig goedje)