Zucht... Zie om verschillende dingen tegen de jaarlijkse 3 dagen camping met de familie op... Mn dochtertje van nu 16 maanden huilt de laatste tijd weer bij t slapen gaan en reageert heel sterk op een andere omgeving. Ik heb laatst een nachtje met haar bij mn moeder geslapen, ze heeft 1,5 uur gekrijst, niks hielp, wiegen niet, erbij blijven niet, weggaan niet. Pfffffffff straks moet ze in een TENT! Is de eerste keer. En we hebben geen aanhangwagen of zo'n koffer op t dak van de auto. Dus we moeten: tent, campingbed, matrasje, matrasjes van ons, wandelwagen, en de hele mikmak in de auto stouwen! hebben jullie tips???? Mbt slapen? En wat wel/niet meenemen? We zitten in Grolloo. (ik heb er al eens eerder over gemaild, toen wel met een andere vraag) Dank jullie wel,
Heel eerlijk? Als mijn zoontje zo slecht in zou slapen zou ik niet gaan. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je je kindje er dan een plezier mee zou doen. Bovendien zou ik me heel ongemakkelijk voelen als mijn kindje zo lang zou liggen huilen en de hele camping daar last van zou hebben.
Bedankt voor de tip maar ik ga het wel proberen. Anders kunnen we nergens meer heen. Misschien doet de buitenlucht haar wel goed...? Wil graag wat bruikbare tips voor op de camping... We zijn in Nederland, dus als het niet gaat, gaan we naar huis.
Maar je kunt toch ook moeilijk midden in de nacht je spullen pakken? En zeggen: dan kunnen we nergens meer heen, vind ik wel een beetje heftig hoor Je kindje word groter en dan gaat het allemaal makkelijker Volgend jaar kun je waarschijnlijk wel Ik zou nu gewoon niet gaan, eerlijk gezegd Maar als je tips wilt, tja, iedereen waarschuwen voor een boel gehuil vooraf En vooral veel eigen spullen meenemen uit haar eigen bedje Dus haar knuffel maar ook een gebruikt dekentje etc Dan heeft ze in ieder geval een vertrouwde geur om zich heen
die van ons heeft zich ook heel lang in slaap gehuild, maar thuis ook... Heb niet echt tips, behalve t ritueel van thuis zoveel mogelijk aan houden?
Inderdaad gewoon het bedritueel van thuis aanhouden, hopen dat ze lekker moe geworden is van de buitenlucht. En verder proberen niet op het gehuil te reageren (wel elke tien minuten even kijken). Succes! en wie weet slaapt ze erg snel en is er niks aan de hand Groetjes Senna
Ik denk niet dat je met deze methode vrienden maakt, zou het persoonlijk erg irritant vinden als mijn buren hun kind maar laten huilen en het negeren, ik heb er last van en mijn kinderen ook want die kunnen er niet van slapen. Ik ben meer van de methode laten crashen en kijken wanneer ze zelf naar bed wil. Op een gegeven moment wil ze zelf en slaapt ze wel. Goede resultaten mee gehaald, ze is ook weleens tegelijk met ons om 22:30 pas gaan slapen.
Het is "maar" 3 dagen. Mooie gelegenheid om 't eens uit te proberen . En bevalt het je niet na 1 nacht, dan laad je toch alles terug in en dan ga je toch naar huis.... En ach, als je kind niet heel de avond en nacht ligt te krijsen, dan zou ik daar geen problemen mee hebben als ik naast jullie zou staan. Waar vind je nou stilte op een camping? Ik verwacht dat je kindje door de buitenlucht lekker moe zal zijn en zo zal gaan slapen. En doet ze dat niet, dan leg je 'r toch in de wandelwagen en dan loop je effe een rondje over de camping. Dat slecht inslapen kan ook aan de periode liggen. Hier ook 2 van bijna 16 maanden en eentje heeft hetzelfde probleem. Met moederdag bij mijn moeder wilde hij echt niet gaan slapen (terwijl wij normaal gesproken nooit, maar dan ook echt nooit problemen hebben met het bedritueel) en krijsen alsof zijn leven er vanaf hing. Na een half uur heeft mijn zus het ff van mij overgenomen en hem in slaap gewiegd. Zou 't trouwens wel knap vinden als je 't allemaal in de auto krijg Wij gaan volgende maand weer, maar zelfs met dakkoffer rijden wij nog met 2 auto's
Kun je haar niet in de buggy in slaap wiegen? Of evt naast haar gaan liggen, tot ze slaapt. In ieder geval flink moe maken! Probeer wel het ritueeltje boekje/melk vh slapen gaan wel te gaan doen. Tja met ruimte....probeer in de auto, de achterbank aan de andere kant (die nog vrij is) optimaal te benutten. Kleine klapstoeltjes ipv tuinstoelen. Achter de stoelen op de grond kun je ook weekendtassen/tent proppen. Succes!
Ook ik lees hier even met belangstelling mee. Ons zoontje van 20 maanden is thuis een voorbeeldige slaper. Echter, zodra we op vakantie gaan, gaat het mis. Vorig jaar september zijn we mede daardoor al een dag eerder teruggekeerd. De slaapkamer van het huisje was echter ook heel somber ingericht en ik voelde me zelf ook niet erg op mijn gemak, dus ik dacht dat het daar aan lag. Maar met de pasen dit jaar zijn we naar een landal huisje gegaan met mooie lichte slaapkamers e.d. We hebben alle knuffels van hem meegenomen die ook thuis in zijn bedje liggen (om hem zo 'thuis' mogelijk te laten voelen) en ook alle rituelen aangehouden om hem naar bed te brengen. Helaas, het wilde niet lukken. Enorme krijs/huilbuien en op een avond is hij zelfs met slaapzak en al uit het campingbedje geklauterd en heeft zich zo over de rand van het bedje laten vallen. De schrik zat er toen goed in bij ons. Tussen ons in slapen, met het bedje naast ons bed, op de bank of auto in slaap laten vallen en dan slapend naar bed brengen, alles hebben we geprobeerd. Uiteindelijk ook maar op de laatste avond al naar huis gereden. Eenmaal thuis aangekomen, hebben we hem na even te laten spelen naar bed gebracht en hij heeft geen kick gegeven. Ook wij worstelen nu met de vraag of we uberhaupt nog wel op vakantie moeten gaan deze zomer. Aan de ene kant wil je hem er aan laten wennen, aan de andere kant, vragen we ons ook af of we hem er een plezier mee doen, omdat het slapen in een vreemde omgeving zoveel stress bij hem oplevert. En voor ons is het ook niet prettig als je steeds halve nachten opzit en op je vakantie als een zombie (door slaapgebrek) rondloopt.
@ sneeuwmees; en hoe reageert je zoontje als hij ergens anders logeert? Of komt dat misschien niet zo vaak voor? Want dat zou je nog even kunnen oefenen van te voren, paar keer bij opa en/of oma ofzo laten slapen?? ( ik denk hardop met je mee).
@Sannie: eigenlijk gebeurd dat niet, we zijn eigenlijk altijd zelf thuis bij hem (wat betreft slapen dan). Toen hij kleiner was had ik een campingbedje bij mijn ouders staan en daar ging het slapen goed. Maar dat was tot een maand of 6-7 dat hij daar wel eens geslapen heeft. Daarom had ik het slaapprobleem ook niet verwacht, omdat dat goed ging. Met 9 maanden zijn we naar Center Parcs in Frankrijk geweest. Daar ging het ook nog goed, maar nadat hij 1 jaar is geweest is het begonnen. Het lijkt wel of het erger wordt naarmate hij ouder wordt. Misschien een soort van verlatingsangst, omdat hij bang is dat wij weggaan als hij slaapt. Maar ernaast gaan liggen werkt dus ook niet. We hebben ook wel eens het advies gehad hem in het campingbedje thuis te laten slapen en dat we dat bedje dan ook meenemen op vakantie. Dat zou nog een optie zijn, maar sinds hij bij Landal uit zo'n bedje geklommen en gevallen is, vind ik dat ook best eng. Ook omdat ik bang ben dat hij dan ook thuis slecht gaat slapen als we daar aan gaan zitten tornen en rommelen met bedjes verwisselen e.d. Pffff..lastig, hoor!
Wie weet gaat ze van de buitenlucht juist wel lekker slapen. Die van mij zijn allebei tijdens het kamperen begonnen met de nachten doorslapen (waren toen nog wel een stuk jonger). En kan iemand anders niet wat van jullie bagage meenemen? Of kun je misschien iets huren op die camping, een stacaravan of huurtent of zo? Scheelt ook een hoop en is misschien een stuk comfortabeler voor jullie. En verder proberen om er zelf enigszins relaxed mee om te gaan, als je dat uitstraalt, kan het best zijn dat je kind er ook helemaal geen probleem van maakt. Eigen campingbedje mee, lekker in de tent laten spelen, in en uit laten kruipen, zodat ze weet waar ze is en het normale bedritueel aanhouden.
Meiden, heel erg bedankt tot nu toe voor de tips, er zijn nog steeds tips welkom! Er zelf ontspannen mee om proberen te gaan is idd een goed idee. We hebben nu een imperiaal gekocht waar we wat spullen op kwijt kunnen dus we hopen dat het zo lukt. Bedritueel zo veel mogelijk aan proberen te houden is ook een goeie en gewoon lekker moe laten worden zei mijn moeder ook al...als ze niet wil slapen komt ze er gewoon lekker bij zitten en dan probeer ik inderdaad er zelf bij te gaan liggen als het echt niet lukt. Beetje in de tent laten rommelen ga ik ook doen!!! @ sneeuwmees: wij hebben dat ook gehad in een landal huisje. En... t ging pas goed toen we haar wat langer lieten huilen en om de 10 min erheen gingen. Toen ging het na een dag of 3 eigenlijk prima en sliep ze heel snel in, ondanks dat haar kamertje aan de huiskamer grensde waar de tv aanstond (zachtjes) en waar wij praattten.
wij gaan a.s weekend een paar dagen kamperen. Nu hebben wij een caravan maar toch... ons zoontje van 11 maanden heeft op zich geen problemen met inslapen maar kan wel ontzettend spoken, lees huilen 's nachts (afgelopen nacht voor het eerst in maanden weer doorgeslapen, jippie). ik zie wat dat betreft er ook best tegenop, ik stel me ook op een weekend zonder slaap in. Maar je weet het niet! wie weet slaapt hij wel heel goed. (ik denk het niet) , maar toch zou ik daarom zeker niet thuis blijven, vind ik zonde. Dan maar geen slaap. en ja, als hij huilt 'snachts kunnen de buren (of het hele veldje) het horen, maar eerlijk gezegd houd mij dat er niet van om dan maar niet te gaan. Op een camping heb je nou eenmaal te maken met meer geluid van een ander en daar hoort gehuil van kinderen bij. Ik kan me er ook niet druk om maken als ik 's avonds kinderen hoor huilen. Kijk 's nachts wordt een ander verhaal, maar de ervaring verteld dat buren het niet horen omdat ze zelf slapen. Mijn motto.. we zien wel, vaak na een 1e nacht gaat het wel iets beter en mocht het een ramp zijn dan kun je altijd je spullen pakken toch? Dus relax! Ik zou persoonlijk zeker wel gaan.
Dank je daar kan ik me helemaal in vinden en daarbij staat t hele veldje vol familie En die kunnen het dus allemaal wel begrijpen...
Hier ook hetzelfde, kleine slaapt heel slecht in in andere omgeving, echt in paniek is hij dan. Merken wel dat hij de tweede dag al gewend is en alles al beter gaat. Wij gaan hier dus wel gewoon kamperen. Hoe laat gaat de kleine naar bed? Dan hebben anderen er heus nog niet zo'n last van hoor, iedereen is dan nog druk op de camping.
Om 19.00, normaliter. Maar ik verwacht dat ze er op de camping langer bij wil blijven. T is echt een mensenmeisje