Hoi, Ik zit met 2 brandende vragen over de temperatuur irt de/mijn cyclus en hoop hier wat kenners/ervaringsdeskundigen tegen te komen. Inmiddels ben ik bij m'n 7e cyclus aangekomen waarbij ik m'n temperatuur opneem. Dat verloopt prima, ik heb mooie kaartjes (al zeg ik het zelf) en het geeft mij de bevestiging dat 'het' werkt. Een paar dingen zijn mij opgevallen waar ik zo geen duidelijk antwoord op kon vinden. 1) 1 ronde ben ik zwanger geweest wat helaas niet goed is gelopen. Het viel mij die ronde op dat ik vanaf dag 21 een hogere lichaamstemperatuur had dan andere rondes na m'n ei (rond de 37 ipv 36,8) en dat de temperatuur heel stabiel bleef. Kun je hieruit al heel vroeg opmaken dat je zwanger bent en als de temp dan rond de 36,8 blijft schommelen dus concluderen dat het niet raak is? Of is dat toevallig geweest en zegt dat niets? 2) mijn cyclus is normaal 30 dgn met een enkele uitschieter van 36 dgn (cyclus na zwangerschap niet meegerekend). Die ronde daalde mijn temperatuur wel op dag 31, maar de ongesteldheid zette pas na dag 36 door. De andere rondes werd ik dezelfde dag van de temp daling nog ongesteld. Wat is voor een verschijnsel? Waarom duurt het een paar dagen voordat het doorbreekt?
Ik had bij de eerste zwangerschap na de innestelling 37,3 en dit bleef zo aanhouden.. Andere rondes geen 37,3 gehaald. De laatste ronde weer 37,3 , ik dacht bingo maar erna zakte de temp tot 37,1. Dus dacht over en uit. Maar op mijn nod nog steeds 37,1 . Dus je temperatuur hoeft niet hetzelfde te verlopen. Wel typisch dat ik alleen in deze beide rondes 37,3 had . Trouwens deze ronde had ik een heel stabiel kaartje en de vorige keer niet. Ik heb altijd op mijn nod gelijk al weer de temp als voor mijn eisprong. Echter lees ik hier op het forum dat bij sommige dit wel idd een paar dagen duurt, maar ik weet niet wat de reden ervan is.