Toch nog ongerust

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door snow, 7 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    Ik had 2 keer in een week wat bruinverlies gehad (6de week) en daarom kreeg ik een echo met 7 weken. Op de echo was de groei volgens de uitgerekende datum goed, en het hartje klopte.
    Dus ik was gerustgesteld.

Maar de dag na de echo kreeg ik sochends ineens wat krampen in mijn buik, ik wist niet of dat de baarmoeder was of mijn darmen. Ik moest naar de wc (grote boodschap) maar dat ging vrij moeizaam, ik heb niet echt geperst, maar het duurde wel lang zeg maar, en toen ineens met afvegen was ik helderrood bloed verloren.
    Die hele dag verloor ik helderrood bloed, en de dag erna was het donkerbruin, en nog twee dagen erna bleef het heel licht bruin met afvegen alleen.

Mijn vraag is nu, hoe groot is de kans dat het na de echo alsnog mis is gegaan?

Ik voel me sinds vorige week (8ste week) qua symptomen ook anders, ben minder misselijk, heb meer zin om dingen te ondernemen, slaap beter, voel me algeheel wat beter in mijn vel.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi snow,

Het is heel begrijpelijk dat je je ongerust voelt, het is en blijft een spannende periode ookal heb je een goede echo gehad. De miskraamperiode is immers tot 12 weken en omdat je het kindje nog niet voelt bewegen is het heel normaal dat je af en toe denkt: "is het er nog wel?" Dat de symptomen minder zijn geworden zegt niets over of de zwangerschap goed is of niet.
    Vertrouw op je lichaam!
    Het helderrood bloedverlies na ontlasting komt vaker voor, je baarmoeder is zeer goed doorbloed en na wat moeizamer ontlasting kan de baarmoeder geirriteerd zijn waardoor er wat haarvaatjes zijn gesprongen. Dit kan geen kwaad maar meld helderrood bloedverlies wel atijd aan je verloskundige.

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet! Imke

3. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    dankjewel voor je antwoord!

Deel Deze Pagina