onderzoek suiker; vorig kindje > 9 pond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beccaatje, 20 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    hallo,

    ik heb ergens eens gelezen dat als je bij een vorige zwangerschap een kind > 9 pond had gekregen dat je bij een volgende zwangerschap verscherpt gecontroleerd werd op zwangerschapssuiker.
    Weet iemand hier meer van, of dit zo is en zo?
     
  2. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik ben bij geenéén zwangerschap verscherpt gecontroleerd en al mijn kids waren groot en zwaar.
    En nu is onze 4e onderweg en ben ik ook niet gecontroleerd daarop. Mijn buik is minder dik dus naar verwachting ist deze keer 7 pond.
     
  3. liselotte

    liselotte Actief lid

    11 jun 2006
    446
    0
    0
    Bij de nacontrole zijn mijn gyn dat ik bij een volgende zwangerschap idd gecontroleerd moet worden op suiker.

    liefs
     
  4. stella1

    stella1 Lid

    9 dec 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    Mijn dochter was ook 9 pond bij geboorte. Ik moest nu bij 2e zwangerschap ook uit voorzorg laten kijken naar suiker bij ongeveer 24 weken zwangerschap. Je wordt dan 3x op een dag geprikt. 8 uur 's ochtends nuchter en dan nog een keer om 11 uur en 15 uur. Nog geen uitslag gehad, maar verwacht niet dat er wat aan de hand is. Ben zelf ook groot (1.83 m) dus verwacht sowieso geen klein kindje.
     
  5. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Ben benieuwd... Mijn eerste woog 4685 gram en ben nu zo'n 8 weken zwanger. Ik ben benieuwd of mijn verloskundige mij extra gaat controleren (ik moet nog een eerste afspraak maken).
     
  6. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    hmmm tsja, ik ben iets boven de een-meter-zestig, dus ik verwacht(te) in principe niet zo'n grote :D
     

Deel Deze Pagina