Hallo allemaal, Ik zet mijn vraag maar weer hier neer. Ik voel soms zo`n trekkend gevoel in mijn buik, links naast mijn navel, alsof een spier uit elkaar getrokken wordt. Herkent iemand dit? Verder ben ik weer een beetje ongerust ( waarschijnlijk om niets) Ik voel de laatste 2 dagen de kleine heel weinig of heel anders. Minder hard zeg maar en minder vaak achter elkaar. Van te voren kon ik echt wel ff met m bezig zijn en dan leek het of ie reageerde. Toen voelde ik de trapjes duidelijk rechts onderin mijn buik. Nu voel ik meer doffe stompjes midden onder mijn navel. Maar niet meer zo hard. Is de kleine gewoon gedraaid? en komt het door de voorliggende placenta dat deze trapjes minder hard voelen? Meiden die ook een voorliggende placenta hebben, herkennen jullie dat? Ik heb zo even nog het hartje gehoord me de angel sound en dat klopt heel mooi hoor. Ik hoop dat iemand me weer even gerust kan stellen.
Het eerste lijkt op of bandenpijn of dat je huid zo opgerekt wordt, dat het een beetje trekt.....heb je lsat van striae? Het tweede antwoord je zelf al...je kindje is waarschijnlijk anders gaan liggen en door de voorliggende placenta worden de bewegingen een beetje gedempt. Maak je niet te druk en probeer lekker te genieten!
Het eerste klinkt als bandenpijn. Tja, je lichaam is hard aan het werk en daardoor kan je dingen voelen die onbekend voor je zijn. Zolang iets niet ongelofelijk pijn doet en aanhoudt, hoort het vaak 'gewoon' bij de zwangerschap.. (irritant antwoord hè? ) Pas bij 28 weken is het de bedoeling dat je je kindje echt elke dag en een paar keer per dag voelt. Waarom? Omdat je kindje DAN te groot is om zich nog te kunnen verstoppen. Met jouw termijn kan dat nog wel. Geen zorgen maken dus!
Ik heb ook het trekkende gevoel dat je bij je navel hebt. Nu al sinds een week. Ik heb nog geen straie, maar misschien betekent dit gevoel dat de huid het niet meer aankan en het elk moment kan beginnen, maar ik weet het natuurlijk niet zeker. Antwoord op je 2de vraag. Ik heb ook een voorliggende placenta en ook dagen dat ik de kleine iets minder voel. Ons kleintje is zo ie zo geen super druktemaker. Dus ik ben het nu een beetje gewend geraakt, dat ie sommige dagen iets rustiger is. Maar zoals al gezegd is moet je de kleine pas vanaf 28weken
Confidence, ik heb bij het wachtbankje mijn mening gegeven! Hopelijk stelt het je een beetje gerust. En blijven genieten he van dat wondertje in je buik!
Thanks, voor jullie antwoorden. DE banden voelen vandaag op mijn vrije dag al stukken minder trekkerig aan. Dus zal toch wel door het vele bewegen komen dat ik er meer last van heb als ik werk. En alsof de kleine het wist, gisteravond heeft ie zich weer volop laten voelen. Maar ik merk wel duidelijk dat ie anders ligt. Nu meer verticaal en eerst zagen we op de echo dat ie dwars lag. Nou qua gevoel mag ie van mij weer dwars liggen, want dan voel ik `m nog meer ( hahaha) Ik ben nu weer wat gerust. Maar de trapjes kan ik niet vaak genoeg voelen, ik vind het zooooooooooooooooooooo`n geweldig rijk gevoel, dat ik dat mag meemaken. PS: ik heb ook nog geen striae, maar wie weet scheurt mijn huid wel al onderhuids en voel ik dat soms