Ik ben een beetje zenuwachitg nog ruim 1 week wachten en dan pas de eerste keer naar de VK. hihhi Maak me zorgen, ben niet misselijk, wel beetje buikkramp en opgezette borsten maar voor de rest voel ik niet zo heel erg veel.... Ik maak me gewoon beetje zorgen dat het niet goed is maar ja daar moet ik toch op wachten tot over een week.... Ik heb namelijk toen ik nog niet wist dat ik zwanger was een blowtje gerookt en ook nog wat glazen alcohol gedronken... Nu hoop ik maar dat het geen effect heeft... Weet iemand dit misschien... Zo dat is mijn verhaal! Groetjes
hee meis...tjee je zou eens moeten weten wat sommige mensen doen terwijl ze niet door hebben dat ze zwanger zijn... tot en met hele heftige operaties aan toe.... zo snel is het ook weer niet gedaan hoor... ze raden van alles af, dit of dat liever niet maar dat wil niet zeggen dat ALS je een keer iets doet wat niet mag dat het dan meteen schadelijk is... je hebt het daarna toch niet meer gedaan? dat is ook waarom er in het begin nog geen direct verband is lichamelijk tussen moeder en kind.. schadelijke stoffen komen niet bij het embro.. pas als er een placenta en navelstreng komt kun je direct schadelijke stoffen die niet worden gefilterd doorgeven.. ik had best een zware tandartsbehandeling gehad en dit vertelde mijn dokter.... maak je maar geen zorgen gr Jose
Dank je wel wanneer wordt de navelstreng en placenta dan precies aangemaakt.... Ik ben gewoon beetje onzeker maar ja dat hoort er allemaal bij.... Maar klopt dus dat ik ook beetje last heb net boven mijn schaambot....? Sorry het stelt me gerust om hier het een en ander te lezen!
Hoi, voor die placenta, wanneer die zich ontwikkelt, zou ik even bij de week-tot-week hier kijken, (menu links). Klopt dat tot die tijd schadelijke stoffen nog even niet direct door worden gegeven, dus maak je niet te druk. Als je er vanaf nu maar rekening mee houdt, Verder 25% van de vrouwen heeft nergens last van tijdens de zwangerschap, dus als je een van de gelukkigen bent, geniet ervan! Overigens is het zo dat bij de meeste vrouwen pas vanaf een week of 6-7 de echte klachten beginnen. En dat je een beetje zenuwachtig bent: logisch, het is de eerste keer, allemaal nieuw. En ik weet nog dat dat een hele onwerkelijke periode was. Ik had met 11 weken de eerste echo en zou totaal niet raar hebben opgekeken als ze me toen gezegd hadden: Er zit helemaal niks... Die eerste tijd is gewoon heel onwerkelijk, dus het is maar goed dat het 9 maanden duurt: die tijd heb je ook echt nodig om gewoon mentaal je ook voor te bereiden op de komst van je kindje: eerst wennen aan het gekke idee dat er een klein wezentje in je buik groeit, dan de tijd van voorbereidingen treffen om je kindje in je huis te laten wonen, de tijd van bezig zijn met allerlei vragen over hoe jullie leven gaat veranderen door de komst van je kindje en de twijfels die je gaat hebben zo van: Shit, kan ik dat allemaal wel? En de laatste periode dat je het zwanger zijn helemaal zat bent en denkt: En NU eruit! Je doorloopt zo die 9 maanden echt een proces waarbij je er op het laatst gewoon helemaal klaar voor bent om moeder te zijn. Helemaal prachtig, zoals dat gemaakt is!
Thanks voor je lieve antwoord succes met de bevalling! Is inderdaad gewoon een rare gebeuren met je lichaam, maar gelukkig ervaart bijna iedereen het als iets raars... Ik ben weer helemaal gerustgesteld! Thanks! Groetjes
Volgens mij maken de meeste vrouwen zich in het begin wel een beetje druk hoor. Ik ben helemaal geen stresskip maar zelfs ik maakte me wel eens zorgen....hoort er ook bij denk ik
Ja, ik weet nog dat ik die eerste weken echt dan steeds mezelf liep te realiseren: He, shit, er zit hier een klein mensje in mijn buik! Heel raar, omdat je aan de buitenkant niks ziet (kwam bij mij pas rond de 20 weken). En gewoon zo onwerkelijk, zo ontzettend gek, heel mooi, maar je hebt het nog nooit meegemaakt en dan is het best heel raar wat er met je lijf gebeurt! Maar die eerste echo, da's wel bijzonder hoor! Als je voor de termijnecho het geduld op kunt brengen om ietsje langer te wachten, kan ik je dat aanraden, want wij werden bij wat wij dachten 11 weken teruggezet naar 8,5 week en toen zag je eigenlijk enkel 2 bolletjes. Mijn schoonzusje heeft hem met 11 weken gehad en dan heb je een beetje zo'n alien, met een heel groot hoofd en armpjes en benen nog wat uit proportie, wij hebben toen met 13 weken weer eentje gehad en dan heb je al zo'n mooi, perfect geproportioneerd kindje! Helemaal super!