afvallen, overgeven en flauwvallen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Danabelle, Dec 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Beste verloskundige,
    Ik ben nu 6,5 week zwanger en ben zo'n 3 kilo afgevallen. Dat is, in verhouding tot mijn gewicht en mijn gezondheid die niet optimaal is, aardig wat. Kan dit kwaad?
    Ik ben ook 24 uur per dag misselijk, ik word 's nachts echt wakker omdat ik moet overgeven :(. Ik vind dit heel vervelend en doe mijn best om kleine beetjes te eten en om 's ochtends voordat ik opsta al iets te eten, maar het helpt niet afdoende. Ik slaap zo natuurlijk veel te weinig. Is er nog iets wat ik hieraan kan doen?
    Verder ben ik flauwgevallen toen ik weer eens moest overgeven. Ik ben wel eerder flauwgevallen en maakte me er nooit zo druk om, maar nu vraag ik me af of het kwaad kan (voor de zwangerschap) en of er iets is wat ik kan doen om verder flauwvallen te voorkomen?
    Alvast bedankt voor je reactie.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi danabelle,

Als je er zoveel last van hebt kan je via de huisarts wat voor de misselijkheid krijgen (emesfane) Verder ben je goed bezig. Proberen kleine beetjes te eten, voor dat je opstaat al wat eten. Meer kan je niet doen!
    Het afvallen kan geen kwaad zolang je het niet bewust doet. Je kindje pakt jou reserves!
    Imke

3. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Imke, bedankt voor je reactie.
    Ik heb inmiddels emesfane-zetpillen gekregen van de huisarts. Ik werd vannacht niet meer wakker van de misselijkheid maar heb vanmorgen toch alweer meerdere keren overgegeven. Blijft heel vervelend. Ben wel gerustgesteld dat het afvallen geen kwaad kan :)

Share This Page