hoi dames, met name voor degene die naar de ha geweest zijn omdat ze niet ongie werden en dus misschien zwanger waren. wat doet de ha tijdens een 1e afspraak? ik wil van de week een afspraak maken, maar weet niet zo goed wat ik moet verwachten. misschien onbewust ook een beetje bang voor teleurstellende berichten. inmiddels zitten we op dag 47 dus erg lang voor mijn doen. maar ja jullie weten hoe ingewikkeld een vrouwenlichaam in elkaar steekt. en ik hoef toch niet te zeggen tegen de assistente waarvoor ik een afspraak wil? groetjes.
hey meid je hoef in principe niet tegen de assistente te zeggen waarvoor je komt als ze het toch vraagt zeg je gewoon '' dat is persoonlijk'' maar ik denk dat de HA niet veel doet.. misschien een zwangerschapstest daar, maar die moet je zelf betalen ( 12 euro) dus die kan je het beste zelf al hebben gedaan of meenemen.. als die negatief is denk ik ook niet dat ze een bloedtest doen, al kan dat per HA verschillen..( of je moet een bloedtest eisen, maar als je niet veel verschijnselen hebt, denk ik niet dat ze een bloedtest doen) voor de rest kan je huisarts je een kuurtje primolut meegeven om je ongi op te wekken wat ik niet verwacht omdat je nog niet superlang overtijd bent, of je doorsturen naar de gynecoloog om te kijken waarom je ongi uitblijft.. de gynecoloog maakt dan meteen een inwendige echo om te kijken of alles goed is liefs Daantje
Hoi, Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de HA voor morgen... ben heel benieuwd... mijn dok. assistente vroeg waarom ik een afspraak wilde, dus ik heb ff kort uitgelegt hoe het zat... dat mens kent me verder toch niet haha... ik zit vandaag op dag 45, maar hiervoor op dag 78 dus wilde graag ff het 1 en ander weten... heb namelijk wel wat pijntjes en harde buik:S maar vanochtend nog getest en negatief... Ik wens jouw veel succes en als je het niet wilt vertellen aan de ass. dan ben je dat niet verplicht Groetjes!
Ik ben een keer met 30 dagen overtijd naar de huisarts geweest. Die stelde wat vragen (eetgewoontes, aangekomen of afgevallen? stress? andere bijzonderheden?) en stuurde me vervolgens weg met de mededeling: "als je over 3 maanden nog niet ongesteld bent mag je terug komen...." Vroeg me toen wel af waarom ik daarvoor een afspraak nodig had (ik had namelijk gewoon tegen de assistente gezegd waarvoor ik kwam) want dit had toch wel telefonisch gekund!
De ene huisarts stuurt je weg met de melding: kom over zoveel tijd maar eens terug. De andere huisarts stuurt je door. Het is jammer dat er geen richtlijnen voor zijn. Ik heb het geluk dat mijn huisarts me doorgestuurd heeft voor een echo. Mogelijk ook omdat ik behoorlijke buikpijn heb. Ze kent me goed, ze weet dat ik niet zomaar ergens om vraag. Morgenvroeg heb ik de echo, ben benieuwd wat er te zien is.
spannend, zal aan je denken en hopen op een klein wondertje! ja ik heb wel wat klachten maar vond het de vorige rondes erger, toen had ik ontzettende gevoelige tepels. nu helemaal niet. wel zijn mn borsten groter, en heb ik een opgezette onderbuik, en moet ik wat vaker plassen. verder valt het mee, heeel af en toe vlagen van misselijkheid maar wijt het dan weer ergens anders aan. en zaterdag laatste test gehad en die was nega. de maandag ervoor was hij positief (maar dat was na een goed uur kijken pas eerst was hij negatief dacht ik, dus waarschijnlijk valse test) deze staat trouwens in de link fotoalbum hier links opt forum. als je hem wilt zien. ik heb de laatste dagen ook wel meer rugpijn, maar ben ook rugpatient dus weet niet waar het mee te maken heeft. dus ja. maar goed kijk morge nog ff aan en anders bel ik woensdag de dokter even op. thanks voor de snelle reacties. xxx
Ik heb vanmiddag ook een afspraak gemaakt voor morgen bij de HA.. Heb de assistente wel verteld waar het over gaat, maar die wilde eigenlijk geen afspraak maken omdat het niet dringend genoeg was en dat ze deze week alleen echt dringende gevallen in behandeling namen... Tss.. Maar ik moest tussen 1 en half 2 ff terug bellen, dan kon ik het met de HA zelf bespreken, en die heeft me dus zelf ingepland voor morgen half 2 Ze wil eerst een test doen, die toch weer negatief aan gaat geven, maar ben erg benieuwd of ik een doorverwijzing krijg voor een bloedtest (niet zozeer voor hCG maar vooral de andere hormonen) of naar de gyn, gezien mijn voorgeschiedenis (erg laat voor 't eerst ongi geworden, was bijna 17.. nicht had dezelfde situatie vroeger, en kan dus geen kids krijgen).. Nouwja, k zie het morgen wel Iedereen succes!
Hey ik kreeg een bloedonderzoek. En daarna had ik weer een lange cyclus dus werd ik doorverwezen naar de cyn. Gr saskia01
Mijn eerste 2 rondes staan in mijn onderschrift en ik zit dus nu in ronde 3 en die duurt nu 32 dagen en nog geen teken dat er iets staat te gebeuren.
He meiden, Ik ben sinds 11 november niet meer ongesteld geworden. Zit inmiddels dus op 92 dagen. Ik ben inmiddels twee keer bij de HA geweest. 1e keer bij 50 dagen, toen met mijn man heen geweest. Had direct een briefje mee met overzicht van vorige cyclus. HA ging geen testen doen kregen alleen een gesprekje. Na 80 dagen weer geweest en aangegeven dat we ons erg zorgen maken. Zijn sinds mei gestopt met pil en cyclusen varieeren erg. HA begreep onze bezorgdheid en ging toen uitleggen over hoe een doorverwijzing werkte. Mochten er rustig over nadenken wat we wouden. Na bijna 2 wk nadenken gisteren gebeld dat we toch graag willen worden doorverwezen. Kan nu morgen de brief ophalen.
Hallo dames, Ik ben vanochtend bij de HA geweest om het over mijn lange cyclussen te hebben en dat ik mij wat zorgen maakte over dingen die ik voelde in mijn buik... hij heeft ff wat dingen uitgelegd over de vrouwelijke cyclus(die ik eigelijk zelf ook al wel wist, maar goed) en op mijn buik gedrukt. Hij voelde geen rare dingen en vertelde me dat het heel normaal is dat het een tijdje kan duren voordat de cyclus weer op gang komt (wist ik eigelijk ook wel...) maar je hoort natuurlijk over dingen als PCO enzo, maar daar hoefde ik me absoluut geen zorgen om te maken, dat had ik niet... tuurlijk dat is een opluchting... maar hoe weet die man dat gelijk? Als ik over een jaar nog niet zwanger ben, dan mag ik terug komen... in de tussen tijd gewoon hopen dat mijn cyclus wat regelmatiger wordt of dat ik gewoon zwanger wordt... alle pijntjes die ik voel horen er allemaal bij en ik ga met goede moed wachten op mijn ongi en verder natuurlijk gewoon lekker veel klussen voor het goede doel zeggen we dan:-D Iedereen die nog naar de HA moet, heel veel succes en sterkte met het wachten op de ongi, of natuurlijk een zwangerschap Groetjes, mammamia
Fijn dat je weer wat meer gerust bent, maar hoe kan de ha nu zeggen dat je zeker geen pco hebt? dat zien ze alleen in het bloed en met een echo ( kralenkrans) dus beetje dom van hem om te zeggen.. succes meid liefs Daantje
Jah weet ik ook niet waarom hij dat nu al zou kunnen weten... omdat ik vertelde dat ik voordat ik de pil ooit slikte ik gewoon een regelmatige cyclus had en het schijnt dat als je PCO hebt je dan altijd al een onregelmatige cyclus hebt gehad ofzoiets.. weet er het fijne ook niet van maar jah...
@ Mammamia, volgens mij kan een HA er niet vanuit gaan hoe het vóór de pil was.... Ik was voor de pil ook normaal ongesteld en dat ben ik nu niet. Mijn HA vroeg ook wel hoe het voor de pil was, maar hij heeft er niet over doorgepraat. Ik mocht gewoon naar de gyn. Na een half jaar mag je zoiezo vragen voor een verwijsbrief. Dus als je het over 2 maand nog niet vertrouwd zou ik gewoon weer heen gaan, uiteindelijk moet je voor jezelf opkomen. Niemand anders die het voor je doet, en een huisarts kan er ook naast zitten. Begrijp me niet verkeerd, volgens mij hoef je je geen zorgen te maken, wil alleen zeggen dat je voor jezelf op moet komen. Want als ik niet doorgepraat had had de HA mij ook gewoon weer naar huis laten gaan, en ik heb geen eens een eisprong.
ben het eens met myprecious. Ben nu 2x met man bij de dokter geweest. We hebben duidelijk verteld dat we ons zorgen maken dat ik al 90 dagen niet ongesteld ben geweest en altijd zo onregelmatig ben. Als we dat niet hadden gedaan waren we gewoon weer naar huis gestuurd!
He, Jah ik vind een jaar ook te lang duren hoor... ik ben in aug. een jaar gestopt met de pil en als er dan nog niks is, ga ik gewoon weer terug en dan dram ik net zo hard door totdat ik een verwijsbrief krijg Hoe kan het dat jij geen eisprong hebt, maar toch redelijke cyclussen hebt?
Nou, ik ben net ook ff naar de HA geweest.. Zwangerschapstest gedaan die (had niet anders verwacht) negatief was Maar hoefde er niet voor te betalen! Kreeg te horen dat het niet ongebruikelijk was dat je ineens een keer een menstruatie overslaat, het was niks om je grote zorgen over te maken.. Als het uitblijft voor de zekerheid elke 2 weken een testje doen, want je kunt wel een ei hebben als je niet ongi wordt. En kreeg ook te horen dat als je al verder in je zwangerschap zit testen ook negatief kunnen geven... Dus heb ook een inwendig onderzoekje gehad om te kijken naar de grootte van de baarmoeder (dat was wel ff een schrik moment, had dat niet verwacht ) Maar niks aan de hand dus! Als ik over een half jaar nog niet zwanger ben word ik doorgestuurd naar de gyn, had nu ook al een verwijsbrief kunnen krijgen, maar vond idd dat ze wel een beetje gelijk had wat over dat het waarschijnlijk niet zoveel verschil zou maken tussen nu of een half jaar (heb nog niet zoveel zin om in de MMM te belanden, dus was ik het wel mee eens). Maargoed, maar es ff kijken wanneer m'n ongi komt (FF heeft blijkbaar een ei gespot 5 dagen geleden, dus ik houd rekening met over een dag of 9...) en dan es ff flink ons best doen met klussen hiero! 8) Iedereen veel succes!