Ook nu heb ik kans op groot kind. In het ziekenhuis waar ik ben , wordt niet ingeleid, als de baarmoeder niet rijp is. (Ze laten je rustig een 12 ponder krijgen, mijn super slanke schoonzus maatje 36, 1meter 68, kreeg na 9 en 10 ponder kindje van op 110 gram na 12 pond) Ze zeggen, dat inleiden niet mogelijk is, ze willen niet met gel of tabletten de baarmoeder laten verweken. ( Wel met 42 weken , maar niet eerder) Maar in andere ziekenhuizen gebeurt het wel lees ik hier van vrouwen. Hoe zit dit nu? Onze laatste was 10 pond, de schouders zaten klem en de hartslag daalde. Nu is mijn placenta al weer fors. Ik heb liever een ingeleide bevalling dan een keizersnee. Als het inleidbeleid per ziekenhuis verschilt , denk ik erover een ander ziekenhuis te zoeken. Graag advies. - verschilt dit beleid per ziekenhuis? - zo ja , hoe kom ik echter het beleid van evt. ander ziekenhuis in regio? Nu ben ik nog gewoon bij verloskundige, maar wordt waarschijnlijk doorverwezen naar gyn. Nog een vraagje over stugge baarmoedermond, de vorige zwangerschap liep ik 2 weken over. De volgende dag zou ik worden ingeleid, maar de baarmoedermond zou nog erg stug zijn. Men verwachtte wel 2 dagen nodig te hebben voor verweking met tabletten/gel. Maar die nacht braken de vliezen en na een weeenstorm van 3 uur werd onze zoon geboren, wat betekend zo'n stugge baarmoedermond nu?
hoi, een stugge baarmoedermond zegt niet veel, je kan dan toch snel bevallen. Het is eigenlijk altijd een verrassing. Overleg met je eigen verloskundige of er ziekenhuizen zijn in jouw regio die een ander beleid voeren. Er wordt inderdaad wel vaker wel met gel ingeleid. Het hangt een beetje af per gynaecoloog hoe happig ze daarop zijn. Als je in de zwangerschap al een consult hebt bij de gynaecoloog kun je vantevoren al afspreken bij hoeveel weken je eventueel gaat inleiden. Dan weet je waar je aan toe bent! Mirjam
Bedankt. Waarom zijn sommige gyn's zo huiverig voor inleiden met eerst gel? Wat zijn de risico's? Is een ( geplande) keizersnee minder risicovol? Ik blijf het niet helemaal snappen , dat inleid verhaal. Voor mij als leek lijkt het logisch , dat ik ingeleid moet worden, moet er niet aan denken dat kindje nu blijvend klem komt te zitten met een hartslag die wegvalt. Maar de Gyn wil niet inleiden, tenzij rijpe baarmoeder. ( die zal ik wel niet hebben gezien mijn verleden en wil gewoon duidelijke afspraken, is dit raar of ben ik een zeur?)
hoi Anina, voor zover ik weet zijn er geen risico's verbonden aan inleiden met gel.\ Een keizersnede is wel ingrijpend, maar dat is wel te plannen, misschien is dat een reden van je gynaecoloog? Ik weet zijn/haar beweegredenen niet. Ik raad het volgende aan: maak een lijstje met vragen, vraag om een dubbel consult en ga niet weg voor al je vragen eerlijk beantwoordt zijn. Succes! Mirjam
weer bedankt voor de snelle reactie. Mijn gyn wil ook geen keizersnee. Hij wil het er gewoon op aan laten komen, zelfs 2 weken over laten lopen. De "kans" op kind ver boven 10 pond is klein, dus gokken maar. (ziekenhuisbeleid, niet inleiden bij niet rijpe baarmoedermond voor 42 weken punt) Mocht het tijdens de bevalling niet goed gaan ,dan pas keizersnee. Maar ik laat niet met mijn lijf en kindje gokken, ga op zoek naar ander ziekenhuis!