Van een week bij elkaar gieten??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door butterfly24, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hey mama's,

Heb even een vraagje.
    We gaan vrijdag naar de Efteling, Esmee gaat dan de hele dag naar beppe. Ik ben dus nu al aan het kolven voor vrijdag.
    Ik verzamel 6 flesjes voeding, en twee flesjes staan al klaar, gisteren gekolft. Nou moet ik natuurlijk vrijdag ook flesjes mee naar de efteling, en ik heb niet zoveel flesjes.
    Nou heb ik vanmiddag een litermaat gekocht met een deksel erop.
    Vind het makkelijker om voor de oppas de gekolfde melk in een litermaat te doen zodat ze zelf kunnen overgieten in een flesje.
    ( ergens hier gelezen ;) ). Anders heb je bergen flesjes nodig en voor eventueel melk ontdooien is dit ook makkelijker.

Nou vroeg ik me dus alleen af, ik kolf elke dag een flesje melk.
    Vrijdag krijgt ze al deze melk, dus nog binnen de 5 dagen.
    Kan ik alle melk in de litermaat gieten?
    Dan heb je oudere en versere door elkaar, daarom twijfelde ik een beetje en vraag het hier eerst eventjes :p

Groetjesss

2. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Je mag melk wel bij elkaar doen, maar warme (dus net afgekolfde melk) moet je niet bij koude melk gieten (die je dus al in de koelkast hebt staan). Dat is mij altijd vertelt. Als het afgekoeld is en van dezelfde temperatuur, mag het wel bij elkaar.

3. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ja klopt hoor, dat wist ik wel en zo werk ik ook altijd.
    Maar het is dus geen probleem alles bij elkaar te gieten dus, dan ga ik dat zometeen meteen doen.

4. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Het kan wel, maar ik zou 1 of 2 verse flesjes apart houden. Stel dat ze minder drinkt dan verwacht, dn hoef je die niet weg te gooien omdat ie is gemengd met oudere melk.
    Veel plezier!

5. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Dat is een slim idee inderdaad!
    Niet aan gedacht ;), onthoud hem.

Deel Deze Pagina