Jeetje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nathalie1973, 27 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Justin is nu bijna 17 maanden en we zijn gestopt met borstvoeding geven net 2 weken voor zijn eerste verjaardag....

(hij wilde zelf niet meer)

Toenstraks met de keuken opruimen kwam ik mijn kolf tegen en in een nieuwsgierige bui even gekeken of er nog "iets'' uit kwam:)

Tot mijn grote verbazing komt er nog steeds melk uit:$
    (niet veel,paar dikke druppels)

Weet iemand hoelang dit eigenlijk kan duren dat alle melk echt weg is?

Justin wil echt niet meer uit de borst drinken,maar de verleiding om te relacteren en uit een beker te laten drinken is toch wel verleidelijk nu:)

Of zal het geen enkele kans van slagen hebben?
    Motivatie is er wél

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als Justin niet wil, zie ik eigenlijk geen enkele reden om het dan af te gaan kolven...
    Ik heb begrepen dat het wel een tijd kan duren voor er echt geen melk meer komt, maar af en toe proberen, helpt natuurlijk niet bij het helemaal verdwijnen, :D

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en zeker vanwege het feit dat hij al 5 mnd niet meer bij je drinkt, zou ik denken: waarom zou je in vredesnaam dan nog gaan relacteren? Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik zie gewoon niet waarom je dat nog zou doen, als hij zelf aan heeft gegeven niet meer te hoeven.

4. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland

Hij wil niet meer live drinken,hij zou het waarschijnlijk wel uit een fles of beker drinken.

(Justin is veel ziek.........heeft de afgelopen 3 maanden preventief antibiotica gehad)

Zou nooit verkeerd zijn,om wéér antistoffen te geven middels borstvoeding toch?

Nee snap als je blijft stimuleren dat je niet van de melk afkomt,maar dit was de eerste keer na al die maanden gestopt te zijn.

Maar om heel eerlijk te zijn,denk ik dat het toch een onmogelijke opgave is om met 4 kinders steeds te kolven om alles weer op gang te krijgen.

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Zie reden hierboven

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    het kan wel een jaar duren voordat er geen melk is. En idd. als je gaat kolven, ga je het weer stimuleren, en kan je idd gaan relacteren ( zal niet meevallen).
    Voor de anti-stoffen is BV natuurlijk duizendkeer beter dan anti-biotica,maar in jouw geval, was misschien beter geweest om 1 kolfmoment per dag aan te houden als Justin niet meer wilde drinken aan de borst.

Om het nu nog weer op gang te brengen lijkt me ook moeilijk.

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Tja dat is achteraf Jingels,had ik dat maar gedaan inderdaad.

Kan je die eerste melk trouwens geven?
    Het is net colostrum:(

8. appeltje

appeltje Niet meer actief

Grappig om te zien dat je lijf het nog niet verleerd is.
    Relacteren zou ik niet zo snel doen.... je haalt je veel werk op de hals en als ik me kan herinneren was hij tijdens de bv-periode ook veel ziek toch? Ik bedoel, het is niet iets waardoor hij helemaal niet meer ziek zou worden. Geen allesoplossend toverdrankje. :p
    Heb je trouwens al eens overwogen naar een homeopaat te gaan voor het versterken van zijn immuunsysteem? Of zit je al in de trajecten?

Ik ben ook wel benieuwd of er hier nog wat uitkomt, maar mag mijn nieuwe kolf helaas nog niet uitproberen. ik heb weer last van premature weeën / harde buiken en heb al wat ontsluiting, dus kolven / voeden triggert dat extra. Anders had ik hem ook al uitgeprobeerd hoor!
    Kevin probeer trouwens af en toe nog wel te drinken na 4 maanden te zijn gestopt. :D

9. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ja je hebt helemaal gelijk meis,hij was tijdens de bv periode ook steeds ziek.
    Heb er nog eens goed over nagedacht en ik doe het toch maar niet;)

Deel Deze Pagina