Komt jullie dit ook bekend voor? Toen ik mijn meisje 6 maanden borstvoeding had gegeven kreeg ik overal complimentjes. Nu is ze 12,5 maand oud, en krijg steeds de opmerking/vraag: Hoe lang ben je nog van plan om door te gaan? Maar met een toontje van: wordt t niet eens tijd om te stoppen? Vooral op mijn werk, omdat ik daar nog 1 keer per dag kolf. Begrijp me goed, ik trek me er nix van aan. Maar soms.......?!?!?! voelt het een beetje vervelend.
Herkenbaar!! En ook nu vragen er meerdere mensen regelmatig over 'of ik het weer zo lang wil gaan doen'. Met de nadruk op weeeeeeeer en laaaaaaaang.
Het valt bij mij eigenlijk mee moet ik zeggen. Misschien heeft het ermee te maken dat mijn zoontje niet meer om melk vraagt als we buitenshuis zijn? Dus eigenlijk is het iets wat alleen nog prive gebeurt. (hoewel hij toch vaak nog wel een keer of 8 drinkt in totaal, dus zeker niet weinig) En de mensen die het weten leveren er tot nu toe ook nog niet echt commentaar op. Mijn moeder zei een paar keer tussen neus en lippen door wanneer ik nou ging stoppen, maar dat was het eigenlijk.
Oh, heel herkenbaar. Op een gegeven moment word je er immuun voor. Of ik plaatste een opmerking afhankelijk van wie het tegen mij zei.
Hier wordt er nog maar 3 keer gevoed, maar op mijn werk moet ik dus altijd 1 keer kolven daardoor.... vandaar dat mensen er altijd van afweten.
Als ik een melige bui heb zeg ik wel altijd met een strak serieus gezicht dat ik het ongeveer 5 jaar wil volhouden. Dat geeft ook wel leuke gezichten
Ik heb er geen last van, en ik denk ook niet dat ik er opmerkingen over zal krijgen. Ik heb laatst verteld aan mijn moeder en schoonmoeder dat ik Kyra zelf af wil laten bouwen en ze stonden allebei achter mijn keuze. Ook geen opmerkingen gehad vanuit mijn vriendenkring alhoewel we de eersten zijn met een kindje. Maar degenen die ook zwanger zijn/willen worden willen allemaal ook bv geven. En ik denk dat als ik bepaalde opmerkingen had gekregen zoals die bij youtube filmpjes staan van langvoedende moeders dat ik dan zo uit mijn vel gesprongen zou zijn en de vriendschap meteen afgekapt zou hebben. Natuurlijk ligt dit anders bij collegas, maar ik studeer nu weer en tsja ik ben een van de enigen met kinderen dus is dat nu ook niet zo'n hot-topic.
Ik krijg nu al opmerkingen of het niet tijd word dat ik een keer stop, of de vraag hoelang ik nog dacht door te gaan. Als ik dan een melige bui heb zeg ik altijd dat ik doorga tot ie het huis uitgaat , dus 5 jaar valt best mee dan hoor haha
pff het is toch nooit goed wat je doet!!! mischien zijn ze wel jaloers en daarbij wat weten ze nu eigenlijk van bv?
Haha tsja dan blijven reacties niet uit inderdaad... Precies! Zo lang wij maar weten dat we onze kindjes het beste geven. Laat de rest maar doen waar ze zin in hebben.