hallo! weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen. denk dat hier de beste keus is. het zit zo... wij zijn sinds kort de trotse ouders van een prachtige, lieve dochter. ze is nu 8 maanden. we willen heel graag als het lukt meer kinderen.. mijn man begon toen ze 4 maanden was al van wanneer gaan we voor een tweede??? hij is helemaal leip van zijn vaderschap en daar ben ik heel blij mee natuurlijk. nu gister begon hij weer. wanneer gaan we voor een tweede??? ik wil het ook heel graag maar nu mijn rare gedoe..... ik vind het op zich niet snel want wil ook niet dat er teveel leeftijd tussen de kinderen komt ( als het dus weer mag lukken) maar ik vind het idee dat het misschien wel de laatste keer zwanger te zijn en te bevallen nog zo'n vreemd idee. ik weet namleijk niet of we meer als 2 kinderen "willen' mijn man zowieso wel maar ik weet het niet. snappen jullie mijn gedachte?? vind het zo jammer dat het dan straks allemaal voorbij al is het zwanger zijn enzo. aan de andere kant wil ik ook weer niet teveel leeftijdverschil als dat zou kunnen. pffff wat een dilemma. of ben iknou een zeikerd en moet ik gewoon denken van: ach een shoudt het op en is de tijd van zwanger zijn weer voorbij. je wordt gewoon ouder? ik vind het ook zo snel gaan met mn meisje nu. ze wordt zo snel groot oh ja en nog een hele rare vraag maar hou je van je tweede kind ook zo meteen zo veel als van de eerste??? lijkt mij zo raar dat ik mn liefde voor mn dochter straks moet verdelen over evt een tweede? of is dat niet zo, en gaat dat vanzelf nou ik hoop dat jullie iets snappen van mij.
Allereerst houden van gaat allemaal vanzelf... zodra je al zwanger bent hou je evenveel van je dochter als van je kindje in je buik. En met aandacht zul je het wel moeten verdelen maar meis, dat gaat echt vanzelf. Fijn dat je man echt zo leip is van het vaderschap, super! Over je andere gevoelens... moeilijk en ik kan de keuze niet voor je maken. Misschien is het betretf je gevoel nu nog te vroeg om voor een tweede te gaan. Ben je er nog niet zo aan toe als dat je man wel is. De rest van je gevoelens snap ik wel, maar ik zou daar als het even kan niet teveel bij stil staan. Dat wijst zich zelf wel uit meid. Sterkte met nadenken en geniet in elk geval lekker van je grote kleine meid
Ik snap je vragen wel, ik werd zwanger van de 2e toen de 1e 10 maanden was en hoewel ik weet dat dalijk zwaar gaat worden hebben we hier bewust voor gekozen. Over de liefde voor 2 kinderen, denk dat dat automatisch wel komt. Moet nu wel echt de tijd nemen op te genieten van deze zwangerschap hoor, het gaat veel sneller en voordat ik het wist was ik al over de helft! Ik denk nu ook wel eens dat ik nooit zoveel van iemand kan houden als dat ik nu van Justin doe, maar mn moeder houd ook niet meer van mij als van mn jongere broertje dus geloof dat dat best goed gaat komen.... Succes met je keuze!
Oh, dat gevoel over laatste keer zwanger zijn ken ik. Onze prachtige meid is pas 4 maandjes en ik en mijn man hebben besloten om sowieso nog een jaar of 3 te wachten voor een eventuele tweede. Maar dan het idee, dat het je laatste zwanngerschap is, aangezien wij maar twee kids willen (mocht de tweede lukken). Dan zal ik er echt extra van moeten genieten.
ik heb precies de zelfde gevoelens! qua zwangerschap dan. wij willen zoiezo een 2de (zijn nu ook volop aan het klussen) maar weten niet of we een 3de nemen. mijn vriend wil er zoiezo maar 2. ik zou er graag 3 willen. maarja, moet je samen achterstaan! ik denk dat als ik nu zwanger ben er net zo van ga proberen te genieten als dan toen ik van jamie zwanger was. (ookal ga ik daar nu minder tijd voor hebben!) veel foto's maken! fotoshoot mss met mijn mannetjes en jamie kan er nu ook mee van genieten, die mag straks lekker mijn buik insmeren en kusjes geven enzo! lijkt me heerlijk om er samen van te genieten en idd ooit houd het een x op... of je moest tot je 60 blijven "jongen" suc6 met je keuze!
jeetje, goed topic.... Wij dubben over het wel of niet nu al beginnen aan een tweede.... Onze uk is nu 9,5 maand.... Waar IK vooral mee zit is: De eerste verandert natuurlijk wel als de tweede komt, maar krijg je dan een heel ander kind, of valt dat wel mee? Van iedereen die ik spreek hoor ik dat het oudste kindje zo verandert, maar dat zijn allemaal kindjes die minimaal 3 jaar ouder zijn. Geldt dat ook als je snel aan een tweede begint, wanneer de oudste dus pas 1,5 of 2 jaar is?
Yep, ik zit hier ook weleens over te denken hoor. Maar ik heb ook zoiets van, ik ben in de bloei van m'n leven en moet nu de vruchten daarvan plukken. Ik ben hartstikke fit en gezond en heb echt wel weer zin in zwanger zijn. Dat kleine leeftijdsverschil daar hebben zowel wij als de kindjes hopelijk lang plezier van. Wij gaan nu ook voor een tweede! Onze kleine vent word volgende maand 1 jaar!
he meiden we hebben ook een topic hier, "joehoe we gaan voor een tweede" altijd leuk om mee te kletsen....