zelf fruithapje maken: hoe?

Discussie in 'Voeding' gestart door giraf, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giraf

giraf Niet meer actief

Ik wil over een paar weken beginnen met een fruithapje, en het liefst wil ik dit zelf gaan maken, maar hoe?

Ik zat te denken aan een geprakte banaan met daar een beetje sinasappelsap door, of is dat te zuur?
    Of kan ik haar de banaan gewoon zo geven, zonder er iets door te doen?

Ik ben dus op zoek naar lekker recepten voor een fruithapje :D

2. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Wellicht in het voedingstopic? ;)

3. fafje

fafje Niet meer actief

met melk of Liga mengen..

goede rijpe peer is ook lekker

4. tulip

tulip Niet meer actief

ik begon altijd met 1 soort fruit en gaf dat een dag of 3 achter elkaar. Dus in het begin geen dingen gemend, anders weet je niet waar ze op reageren.
    Als je wat verder bent is banaan met liga en sinaasappelsap lekker.

5. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hoi, hier met 1 ding tegelijk begonnen om te kijken hoe ze erop reageerde stel dat je bijvoorbeeld banaan en appel mengt en ze krijgt krampen dan weet je niet of het van de banaan of de appel komt snap, wil niet zeggen dat dit zo is maar bij ons was het wel zo.. en oh ja 3 dagen achter elkaar hetzelfde en toen weer iets nieuws..

hier banaan gepureerd met de staafmixer want stukjes ging niet goed dus een glad papje zeg maar, peer conference schillen in stukjes en ook met de staafmixer die werd erg dun dus daar zit tegenwoordig liga stap 1 door verkruimeld, worteltjes, verse sperzieboontjes of ingevroren bij de albert heyn verkopen ze het boek opperdepop daar staan ook leuke en gevarieerde recepten in

succes..

6. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
  7. giraf

giraf Niet meer actief

Met jullie tips kom ik al een heel eind.
    Slim inderdaad om maar met 1 soort per keer te beginnen!
    Dank voor de reacties meiden.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Appel schillen, in stukjes snijden, paar minuutjes laten koken en fijnprakken met een vorm - appelmoes! En peer prak ik ook met een vork, dan wordt het niet zo dun. Moet het wel een goede rijpe peer zijn. Avocado valt ook onder vruchten, is erg gezond en kun je zo fijnprakken. Banaan kun je na een tijdje inderdaad goed combineren met vanalles en nog wat. Let wel op dat je goed rijpe bananen gebruikt, als ze nog erg vers (geel) zijn kunnen ze voor verstopping zorgen

9. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hier gewoon stukjes gegeven, en verder zoals gezegd 3 dagen hetzelfde eerst 1/4, toen 1/2 en daarna heel portie. Onze dochter had kma en soja allergie dus had een heel introductie schema gekregen, peer, appel, banaan en wortel en courgette zijn wel de dingen waar je mee kan beginnen. Citrusvruchten wordt idd nog wat langer afgeraden.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je kunt stukjes geven (a la Rapley) of gepureerd. Inderdaad 1 soort per keer. Ik maakte vaak een hoop in 1 keer en dan at ik zelf ook lekker mee of ik vroor het in in van die bakjes voor ijsklontjes. Na 3 dagen een dag rust en dan weer een nieuw soort.

Overigens zijn wij begonnen met groentehapjes en toen Louise 3 of 4 groentes goed at, zijn we fruit erbij gaan geven. Zo gaan we het met Tygo ook weer doen.

Ohja, en vergeet je fototoestel niet... is echt geweldig om foto's te maken van die eerste hapjes! :D

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze dochter reageert nog steeds vrij heftig op sinaasappels/sap, dan heeft ze meteen rode billen helaas.
    Maar ook hier begonnen met geprakte banaan.
    Hier in Duitsland is ook veel fruit in blik/glas te krijgen, dus ik heb ook vaak frambozen enzo gedaan. Rood fruit is vooral erg goed vanwege de anti-oxidanten die er in zitten.

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wel opletten, fruit en groenten uit blik/potjes zit vaak suiker en/of zout bij.

13. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hier nog steeds geen sinaasappel, het wordt vanaf 9 maanden pas geadviseerd. Bij mijn broer al met een maand.. :$:$

14. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    heeejj giraf waarom kom je niet weer gezellig met ons meekletsen in het juni mama topic???

greetzz

Deel Deze Pagina