vaginale steken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wennietje, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    Hallo,

Ik ben momenteel 24 weken zwanger en heb sinds gisteren soms echt pijnlijke steken in mijn vagina. Echt heel onaangenaam en een beetje angstaanjagend, eerlijk gezegd.

Nu dacht ik dat dit vaker voorkomt, maar dan meer daar het einde van de zwangerschap toe, als bv. het kindje aan het indalen is. Maar ik ben nu nog maar 24 weken.

wat kan dit zijn

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Je hoort het inderdaad vaker tegen het einde als het kindje aan het indalen is. Maar bij 24 wkn zie je vaak dat het kindje nog de bescherming van het bekken op zoekt dus laag gaat liggen wat ook deze steken veroorzaakt want het begint er eigenlijk een tikkeltje te groot voor te worden!
    Wat ej voor de zekerheid zou kunnen doen is je urine na laten kijken bij je huisarts om een blaasonsteking uit te sluiten. Houd je verder rustig, betekent niet dat je niets meer kan doen maar op het moment dat je de steken hebt is het verstandig om niet door te gaan maar even een moment van rust in te lassen!

Imke

3. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    Het bleek een vergevorderde blaasontsteking ik heb wel antibiotica gehad maar kan dit nu kwaad voor kindje

4. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    Nogmaals deze vraag

5. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

je huisarts weet dat je zwanger bent?
    Dan schrijven ze een AB voor die mag in de zwangerschap en die dus geen kwaad kan.
    Is de kuur afgelopen laat dan opnieuw de urine controleren zodat je zeker weet dat de blaasontsteking weg is.

Groetjes Ineke

6. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    Ja ze weten dat ik zwanger ben eerst kreeg ik furabid maar kreeg pijn in mijn onderrug en kreeg nu amoxciliine in de hoop dat die wel werkt zijn deze antibiotics echt veilig tijdens de zwangerschap?

7. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    nogmaals

8. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0