Eerste menstruatie na de bevalling

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by LindaPOOH, Feb 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ben 25 november 2006 bevallen van een ontzettend mooie zoon Milan*. Helaas is hij na 2 uur en 24 minuten overleden. Hij is geboren met 28 weken en 1 dag zwangerschap. Was 40.5 cm en 1465 gram.
    Nou heb ik een vraag na mijn bevalling heb ik ongeveer 14 dagen gevloeid. Daarna helemaal niet meer. Wanneer komt de eerste menstruatie. Ik maak me nameijk zorgen. Ik heb het gevoel dat ik weer zwanger ben, opgezetten borsten raar gevoel in mijn buik. maar twee weken geleden en vandaag heb ik getest en deze zijn negatief.

Graag wil ik over een klein tijdje weer zwanger worden. Kan dit zonder dat je een mensturatie heb gehad? Moet ik hiermee misschien naar de gyn.
    Wilt u mij alstublieft helpen met mijn onzekerheid

Groetjes Linda

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi linda,

Ik leef enorm met jullie mee, Jammer dat milan maar even van jullie heeft mogen genieten en jullie van hem......hij zal altijd bij jullien zijn!

Meestal komt de menstruatie na een week of 7 a 8 weer opgang, je cycles kan dan tijdelijk even ontregeld zijn, qua hoeveelheid en dagen.
    Ik verwacht dat je menstruatie snel op gang zal komen. Waarschijnlijk heb je daarom ook die klachten.
    Als je niet menstrueert heb je ook geen eisprong dus kan je ook niet zwanger worden maar omdat je niet weet wanneer je menstruatie weer opgang komt en omdat je eerst een eispong hebt en daarna menstrueert kan het zijn dat je eerste vrijgekomen eitje is bevrucht. Het is dus mogelijk dat je zwanger bent maar dat je te vroeg hebt getest. Wacht het nog even af, ongeveer 3 weken. Menstrueer je dan nog niet, doe dan een test, is deze negatief dan kan je advies vragen bij je huisarts.

Liefs Imke

Share This Page