Mijn schoonzus heeft zeer veel last van misslijkheid en moeheid. Nu heeft ze bij haar HA een bloedonderzoek gehad en daaruit blijkt dat ze geen HCG heeft. Vrijdag was ze bij haar tandarts en die vroeg of ze zwanger was want ze had vlekjes op haar tanden. Volgens hem hadden vrouwen dit als ze zwanger zijn. Volgens haar HA kan het een buiten baarmoederlijke zwangerschap zijn. Klopt het dat je dan geen HCG aanmaakt? Of is het in een bloedonderzoek altijd aantoonbaar dat je zwanger bent.
Ik ben geen arts maar ik heb altijd begrepen dat je bij een bbz ook gewoon HCG aanmaakt. Door de klachten die je uiteindelijk krijgt van de bbz, kom je erachter dat het niet goed zit, maar verder is een bbz volgens mij hetzelfde al een gewone zwangerschap, alleen loopt het slecht af. Een bloedonderzoek zou in principe een goede uitslag moeten geven. HCG is nog eerder in je bloed testbaar dan in je urine.
dan is ze dus niet zwanger als de test negatief is misschien heeft ze wel bloedarmoede ofzo omdat ze zo moe is misschien toch even verder laten onderzoeken
dat van die tandarts... dat zei mijn vriend ook laatst. ik had er nog nooit van gehoord... nou moet ik 12 maart naar de tandarts, en in diezelfde week is mijn NOD. zou wel makkelijk zijn. scheelt een test
hoi, ik werk op de ok en ik zie daar vaak bbz. Wat ik ervan weet is dat je dan ook hcg aanmaakt. Ze zal dus waarschijnlijk niet zwanger zijn. Groetjes Mariek