Beste mama's, Ik heb eigenlijk 2 vraagjes. vraagje 1: Wanneer mag en kan je met je kleine zwemmen? vraagje 2: Ik ben opzoek naar een draagdoek.. Niet een draagzak maar egt zo doek die je erg vaak ziek met een ster of iets er op.. Waar zou ik hem het beste kunnen halen? alvast bedankt
Zwemmen: alles mag, maar vaak zijn die kleintjes nog erg snel te koud. Ik zou dus zeggen, na een maand of 2/3 wordt het steeds leuker. Als je er entree van het zwembad voor over hebt om na een half uurtje er weer uit te gaan, dan kan het met 2 maanden al wel, maar de kans bestaat dat het heel snel te koud is (of dat je kindje gewoon moe is). Qua bacteriën/inentingen heb ik nooit zo begrepen waarom je daarop zou moeten wachten... Tis alleen wel ook een aanslag op het tere babyhuidje, met al dat chloor. Dus een beetje zelf inschatten... Draagdoek: die met die ster/hartje komt van draagdoek.nl dus kun je zelf op zoeken. Als je even googled op babybij of ooiebeest heb je nog wat websites met veel draagdoeken. Een rekbare doek (zoals met die ster) kun je de eerste maanden goed gebruiken, maar als je kindje iets groter wordt, rekken ze eigenlijk te veel om het gewicht goed te kunnen dragen. Kijk eens naar een geweven doek, die kun je veel langer gebruiken (en heb je in honderden mooie prints!).
Ik denk dat ze ByKay bedoelt: ByKay Baby Carrier Jersey Grijs/Blauwe Ster | Buikdragers | Baby-Dump. Heb ik ook en bevalt erg goed. Tenminste: tot zo'n beetje nu... Zoontje begint echt te zwaar te worden. Achteraf had ik liever gelijk een geweven doek gekocht (Little Frog a 50-75); net zo duur en daar kun je veel langer mee door dragen. Wat betreft het zwemmen: hier wordt aangeraden om het pas vanaf 12 weken te doen. En tenminste na de eerste vaccinaties (8 wkn). Ik zou het ook zeker niet eerder doen. Waarom? Mijn zoontje woog met 12 weken al ruim 6 kg, maar kon zich nog maar moeilijk lang warm houden. Ga zelfs nu (met ruim 4 mnd) vaak al met 10-15 minuten al uit het water, want dan begint hij onderkoelt te raken (blauwe lippen, etc). Eerder is het een beetje zonde van je tijd, geld en sneu voor je kindje....
Vraag 1: na de eerste inenting; maar inderdaad: de baby kan niet superlang in het zwembad blijven vanwege de kou, en het zwembad is soms best prijzig. Hier hebben we een vakantie geboekt met gratis tropisch zwemparadijs erbij zodat we 2x per dag een uurtje konden gaan. Hij vond het heerlijk! Hij was toen 4 maanden. Een draagdoek/draagzak heb ik tot nu toe telkens overgenomen van vrienden/kennissen/gastouder/marktplaats. Verder heb ik daar niet echt verstand van.