Hey meiden, Even een vraag over de kinderwagen. Hoeveel lakens en dekens hebben jullie voor de kinderwagen gekocht? Voor het bedje hebben wij er van elk 3 (en misschien koop ik nog wel een setje erbij) maar ik vroeg me af hoe dat het beste gedaan kan worden voor de kinderwagen.
Voor de kinderwagen heb ik 2 dekens 2 lakens, 1 molton en 2 hoeslakens. Je kunt voor de kinderwagen prima toe met 1 deken hoor. Zo vaak hoef je dat niet te wassen. Je gebruikt het voornamelijk voor vervoer en niet als bed. Voor het ledikant heb ik van alles 3. Dat gebruik je veel langer. Ik moet zeggen dat ik de wieg/kinderwagen deken ook wel eens in het ledikant gebruik (bijvoorbeeld in de zomer).
Voor in het ledikantje hebben wij 3 setjes (hoeslaken, laken, deken) en voor in de kinderwagen begin ik met 2 hoeslakens en 1 deken. Heb ook nog een wikkeldeken voor bv maxi cosi.
Ik heb 2 hoeslakens in de wagenbak en 1 wiegdeken. Gebruik nu alleen de lodger wrapper dus het hoeslaken wordt ook echt niet vies, als het warmer wordt leg ik er een dekentje in. Geen laken.
Ik had aankleedkussenhoezen voor het matrasje in kinderwagen, past beter... Daarbij vaak wikkeldoeken en 2 fleecedekentjes van ikea. In winter het dekbedje van kinderwagen
Ik gebruik de hoeslakentjes van de wieg voor de kinderwagen heb vier hoeslakentjes voor dat formaat. Dekentjes niet gebruikt in de kinderwagen, heb een wrapper.
Ik gebruikte een aankleedkussenhoes als overtrek voor het matrasje. Verder geen lakentje of dekentje specifiek voor de kinderwagen, dochter ging er in met een lekker warm pakje en/of bv een wikkeldekentje om.
Ik had wat meer wieg-beddengoed en gebruikte dat ook in de kinderwagen (die twee, drie keer dat ik m überhaupt gebruikte)