Ben benieuwd of dit een fase is en of meerderen hier "last" van hebben (gehad). Onze zoon is nu 6 maanden. Al sinds ongeveer een maand doet hij moeilijker met zijn fles. Normaal gaven we hem gewoon zijn fles op schoot. Dan dronk hij hem leeg. Maar de laatste tijd doet hij soms zo moeilijk. 10 seconden drinken en dan niet meer willen. Maar WEL honger hebben. Als we hem dan neerleggen in de box of in bed dan wil hij ineens wel. Maar ook niet altijd. Er zijn momenten dat we een uur doen over een fles. Steeds een beetje. Want hij begint wel telkens te mekkeren voor zijn melk. Drinkt dan een paar slokken en dan is het weer even klaar. Als hij op een gegeven moment moe is en wil gaan slapen, maar is zijn fles nog niet leeg. Dan gaat hij ook echt niet slapen. Soms sta je dan een half uur aan zijn bed. Ik ben nu zo ver dat ik hem niet eens meer op schoot pak en hem gewoon laat liggen. Verder is er niks aan de hand, enige wat ik zou kunnen bedenken is dat er tandjes aan het doorkomen zijn. Daar heeft hij wel al een paar weken zo af en toe wat last van, maar ik heb nog niks in zijn mondje gezien. Hebben die van jullie hier ook last van gehad?
Hier alleen tijdens haar oorontsteking, maar wij voeden haar altijd al liggend op haar zij. Kun je de fles niet liggend op schoot geven?
Op schoot ligt hij eigenlijk ook altijd best plat. Maar toch wil hij het dan niet. Heeeel soms wilde hij dan ineens wel zittend. Maar dat nu eigenlijk ook bijna nooit meer. In zijn wipstoel ook vaak maar een paar slokjes. Liggend op zijn bedje of in de box gaat nog het beste. Ik dacht met oorontsteking dat ze juist niet willen liggen?
Hier wilde hij ook ineens sinds hij ongeveer 5 maanden was niet meer op schoot drinken. Alleen liggend in box, op bed of op de bank. Verder mankeert hij niks maar hij kan gewoon niet de rust nemen wanneer hij bij iemand zit of ligt. Dit is nooit meer over gegaan. Om niet al te lang bij zn bedje te moeten staan hebben wij verschillende spenen geprobeerd en blijkt dat hij het best drinkt uit de 2 speen van avent.
Dankje voor je reactie. Dus het komt wel vaker voor. Hoorde het vanmiddag ook al van de fysio dat ze het vaker hoort.
Hier kwam ook meer onrust bij de fles. De oplossing was een speen met een groter gaatje. De melk kwam sneller en zij was blij. Volgens mij had ze geen zin meer om 'voor de fles te werken'