Sinds dinsdag verloor ik met lichte kramp een beetje roze tot bruinige afscheiding bij het afvegen. Twee keer zat er een sliert oud bloed bij. Omdat het donderdag nog niet over was dus maar een afspraak bij de huisarts gemaakt. Zij heeft een inwendig onderzoek gedaan en zei dat de baarmoedermond nog dicht zat. Voor de zekerheid heeft ze me doorgestuurd naar het ziekenhuis waar een inwendige echo is gedaan. Daar was helemaal niks op te zien. Had er met 5 weken niet al een vruchtzakje te zien moeten zijn geweest? De conclusie was dus dat het of al weg zou zijn of dat ik minder lang zwanger zou zijn. Ik moest maar afwachten als ik binnen een week geen menstruatie kreeg dan moest ik een nieuwe afspraak maken. Gistermorgen (vrijdag) ben ik begonnen te vloeien. Het is ongeveer dezelfde hoeveelheid als met een menstruatie alleen dunner lijkt het. Nu is mijn vraag, is het niet mogelijk dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is? Er is verder niks gedaan om het uit te sluiten, ja tijdens de echo is vluchtig gekeken nadat ik erom gevraagd had. Ze zei toen als ik dit doe zou het dan heel erg pijn moeten doen. Toch blijf ik twijfelen want als in de baarmoeder nog niks te zien zou zijn (dat is wat de huisarts van de huisartsenpost zei die ik gisteren gebeld heb), dan is er daar toch ook niks te zien? Er is geen bloed geprikt, niks, moet maar gewoon afwachten. Ik heb verder geen zwangerschapskwaaltjes meer, alleen de gevoelige borsten heb ik nog steeds. Maar dat kan ook door de grote maat komen. Daarnaast vraag ik me ook nog af, wanneer je hoogstens 5 weken zwanger bent geweest, wat moet er dan allemaal naar buiten komen? Waar moet ik op letten? Tot nu toe is het enkel bloed, slijm en twee stukjes weefsel geweest. Het liefst wil ik gewoon dat het voorbij is, ik slaap zo slecht (mag wel duidelijk zijn aangezien ik dit bericht om 4 uur schrijf). Ik heb totaal geen opvang en/of uitleg gehad. Ik ben bang en ik heb geen idee wat me nou allemaal te wachten staat...
hoi XNLS, Wat vervelend dat je in het diepe bent gegooid. Bij 5 weken zwangerschap kan je nog geen hartje zien kloppen maar je kan wel een zwangerschap zien in de baarmoeder of in de eileiders als er een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou zijn. Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is een inwendig onderzoek erg gevoelig dus naast dat er niets is te zien heb je ook geen symptomen van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, gelukkig... Bij een miskraam van 5 weken komt er net zoveel af als een menstruatie je bent net een week over tijd. een vruchtje is nog geen halve centimeter. Ik denk dat het al af is gekomen. Ga je ruimer vloeien dan een menstruatie dan kan je altijd je arts bellen! Sterkte Imke
Dank je wel voor het antwoord, nu weet ik tenminste een beetje waar ik aan toe ben. Dat scheelt een hele hoop zorgen (en slapeloosheid).