streptokok bacterie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dromertje, 28 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dromertje

dromertje Actief lid

18 apr 2007
    246
    0
    0
    Hoi,
    Vanochtend bij de vk geweest, die gaf aan even met mijn huisarts te bellen of er tijdens het kweekje waaruit bleek dat ik blaasontsteking had ook streptokok bacterien waren gevonden enja, dit was het geval. Ik moet nu dus vanaf 36 weken onder begeleiding vd gynocoloog en bevallen met infuus. Nu maak ik me ongerust, kan het kindje nu ook al besmet zijn en zo ja, is het dan na de geboorte nog te behandelen? wat nu als mijn vliezen bijv. in week 37 ineens breken? is het kindje dan direct besmet? Ik maak me echt verschrikkelijke zorgen!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Nee je kindje is niet direct besmet. De reden dat je in het ziekenhuis moet bevallen is dat je gelijk antibiotica krijgt via het infuus om er voor te zorgen dat de infectie niet bij je kindje kan komen. Ze zullen met je afspreken dat als je vliezen breken je direct contact opneemt met de arts.
    Geen zorgen. Het is allemaal voorzorg. De kans is klein dat je kindje word geinfecteerd.

Imke

Deel Deze Pagina