Hoi! De laatste paar weken zit ik echt te tobben. Zal ik gaan borstvoeden of niet? Bij mijn oudste heb ik 6 maanden volledige BV gegeven. Maar de kraamtijd was vreselijk, 2 keer borstontsteking gehad. En mijn zoontje heeft superveel heftige allergien en diabetes gekregen. Mijn jongste heb ik twee weken borstgevoed, ik kreeg weer borstonsteking in de kraamtijd en een zeer heftige allergische reactie op de antibiotica. Ik zwol helemaal op, kon niks meer zien en mijn armen niet meer bewegen! Hierdoor stopte de borstvoeding vanzelf. Quinten viel af en werd niet goed meer wakker! Met de fles was het probleem snel opgelost gelukkig! Ik zie ontzettend op tegen die kraamtijd als ik besluit te gaan borstvoeden. Ik weet dat het echt het best is voor mijn kindje, en zeker met allergien in de familie. Help me! Groetjes Jessica
Oei! Heel lastig, vooral gezien de ervaringen die je hebt gehad. Misschien is het een idee om meteen na de bevalling begeleiding te krijgen van een lactatiedeskundige? Heel veel sterkte met het maken van je keuze!
Ik zou meteen een lactatiekundige bellen meid. Je weet hoe het werkt en bv moet gewoon meer leuke als minder leuke kanten hebben, want genieten is zo belangrijk! Heb je al gekeken op borstvoeding.com en borstvoedingsforum.nl? Er staan telefoon nummer ook van Borstvoeding natuurlijk die info-avonden geven. Als je een soort van Coach kan krijgen, denk ik dat het echt de moeite waard is om weer te proberen. En al je ellende en trammelant kan je hier spuien, ondertussen zijn er steeds meer bv-mama's op dit forumgedeelte en we steunen elkaar daarin. Ik denk dat dat heel belangrijk is. Succes hoor, en geniet lekker van je zwangerschap.
Inderdaad, bel een lactatiekundige. Die kan je volledig en goed adviseren. Sterkte meid! En wat je ook beslist, je doet het in het belang van je kindje en jezelf.