Bang voor poepen en plassen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door femkes, 23 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Geen groot drama maar wel een puntje waar verandering in moet komen wil hij zindelijk worden. Ons manneke vindt het eng om te plassen en poepen zonder luier, hij raakt echt van slag als hij een ongelukje heeft. Ik heb op zich geen haast met zindelijk maken, maar hij loopt ook graag bloot rond en heeft een hekel aan een luier aantrekken, dus hij is er zelf een beetje tegenstrijdig in.

Gisteren was hij na zijn bad bloot aan het rondrennen toen hij opeens bah riep en nogal moeilijk kijkend naar zijn billen wees. Ik was net te laat met het potje en dus viel er wat op de grond. Hij raakt daar echt van van slag. Ik heb hem getroost en duidelijk gemaakt dat het allemaal normaal is, dat mama niet boos is en zo. En ik heb samen met hem het kleine beetje poep wat wel in het potje zat in de wc gedaan en doorgespoeld. Dat vond hij fantastisch.

Maar heeft er iemand nog een goed idee (ervaring mee) hoe we hier het beste op in kunnen gaan? Voor de duidelijkheid hij hoeft van mij niet op het potje, maar het wordt weer warmer en hij zal dus meer bloot zijn en elke keer een paniek aanval lijkt me niet zo aantrekkelijk.

Deel Deze Pagina