Hallo allemaal, laatste controle bij de tandarts, had ik 4 gaatjes achter de voortanden van m'n bovengebit . Ik had toch nooit zo'n slecht gebit.. en dan dit... Maar oke. Morgen worden de 1e 2 gaatjes gevuld. Ze doen het vanwege de zwangerschap in 2 etappes, omdat het anders mogelijk te zwaar is, het lange liggen op die manier. Maar nu vroeg ik me af voor de ervaringsdeskundige: Voelt het daar pijnlijker of minder pijnlijk aan als je moet boren, dan wanneer je bijvoorbeelt in een kies ofzo boort? Ik zit namelijk enorm te twijfelen over de verdoving (scheelt ook in kosten natuurlijk) . Maar ik ben ook weer niet zo'n held. Anderzijds, het gevoel in je gezicht van de verdoving, vind ik óók niet prettig. Vorige keer was m'n tong een beetje mee verdoofd en dat vond ik toch wel beangstigend (tja, angsthaasje hier... sowieso al voor de tandarts) . Maar erg veel pijn heb ik er ook niet voor over. Maar wat zijn jullie ervaringen? Ik weet dat het afhangt van de grootte van het gat enzo, maar algemeen? alvast bedankt groetjes Athina ps; ik zal de tandarts(assistente) ook wel om advies vragen, maar vaak is er niet zoveel tijd...
ik heb een keer een gaatje gehad in een hoektandje naast een voortand en dan aan de zijkant ( hoop dat je het snapt) hij was er langer mee bezig maar ik heb het zonder verdoving gedaan en er weinig van gevoeld hoor. succes
Ik heb geen ervaring want ik heb nog nooit gaatjes gehad, maar ik werk wel bij een tandarts. Ligt eraan hoe diep het gaatje is, als het oppervlakking is en nog niet door het glazuur heen is voel je niets, als het in het tandbeen zit kan het gevoelig zijn maar dat ligt echt aan jouw pijngrend. Een verdoving kost 67 euro en wordt als het goed is vergoedt. Je kan het ook eerst zonder proberen en als je wat voelt gelijk je hand opsteken, dan kan je alsnog een verdoving krijgen. Ligt dus echt puur van het gaatje af.
Ik heb behoorlijk gevoelige tanden, dus laat eigenlijk altijd verdoven. Maar van de keren zonder heb ik bij de tanden wel het idee dat het eerder pijnlijk is. Tegenwoordig laat ik alles maar verdoven, want als ik het zonder probeer moeten ze later toch nog spuiten. Al moeten ze nu vaak ook nog bijspuiten helaas.. En dat met een rot gebit..
Ik vind het in mijn voortanden altijd erg zeer doen. Ik heb ook nooit wat, maar tijdens de zwangerschap was het een drama.
hier wordt helaas niet alles vergoed van de verdovinf. Ligt eraan hoe hoog je verzekerd bent volgens mij. A ben ik aardig hoog verzekerd in de tandartskosten toch moet ik iets bij betalen. Ze zeiden vroeger vaak, voor elke zwangerschap een tand. gelukkig geen tand kwijt, maar merkte wel dat alles veel gevoeliger was. Succes!
ik moet ook 25% zelf betalen zover ik weet. Maar het is dus wisselend... Ik zal nog maar eens vragen of het 'grote' gaatjes zijn of kleintjes. Ik heb in het verleden (bij m'n 1e gaatje) gehad, dat ze zeiden dat het een kleintje was. En dat was dus ook zo: Eén tik met de boor en het was klaar wat dat betreft. Dat viel dus érg mee.. Maarja. Ik kan me ook weer voorstellen wat gezegd wordt, dat voortanden juist gevoeliger zijn...
Ik heb ook gaatjes tussen me 2 voortanden gehad.. ik vond de pijn wel mee vallen.. als ze het maar snel doen.. maar helaas,, bij mij komt datgaatje altijd weer terug.. raar maar waar.. geen idee hoe dat kan..
Ik doe altijd verdoving. Ik heb wel van die gaatjes, ik heb volgens mij nog amper kiezen en tanden die niet gevuld zijn.... Ik vind gaatjes in kiezen veel vervelender, want echt pijnlijk kan ik het boren niet noemen met verdoving. Had bij mn tanden wel heel veel napijn en dan is het een nadeel dat je geen pijnstillers mag slikken. Maarreh, ik heb afgelopen woensdag nog een kroon laten zetten (noodkroon) en moest een uur liggen in de stoel, ging nog prima hoor!
Hoi, ik ben vorige maand bij de tandarts geweest voor 2 gaatjes achter mijn voortanden. Heb het zonder verdoving gedaan omdat de tandarts zei dat het gehemelte nogal een pijnlijke plek is om te verdoven. Ik ben zelf nogal een angsthaas bij de tandarts maar het is me goed afgegaan zonder verdoving. succes morgen.
Nou ik had ook vorige maand een gaatje in mijn voortand, maar vond het toch behoorlijk zeer doen! mijn verdoving werkte niet zoals het moet....Ben gewone gaatjes gewend, daar voel je niks van maar deze...poeh schrok ik echt ff van... Het voordeel is dat het zo gebeurt is! Succes