2 weken korter zwanger dan verwacht. Ervaringen ?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by malih, Nov 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. malih

malih Lid

Nov 15, 2016
    80
    11
    8
    Female
    NULL
    NULL
    Hallo mama's

Inmiddels zijn mijn partner en ik zwanger van een 2e kindje.

20 oktober was de dag dat ik ongesteld had moeten worden. Dit werd ik niet dus een test gedaan en zwanger.
    Gister hadden wij een echo. Volgens de berekening zouden we 7.4 dagen zwanger moeten zijn. Echter tijdens de echo zag alles er uit als een zwangerschap van 5.2 weken. Een behoorlijk verschil. Het geen wat de echoscopiste zag dat zag er wel goed uit. Alleen veel minder ver dan verwacht. En er was ook (nog) geen hart actie zichtbaar. Vrijdag as hebben we weer een echo. Om te kijken of het vruchtje dan uberhaupt gegroeid is of dat het fout zit. Zijn er hier mama's met deze ervaringen?

Ik vind het eigenlijk vrij onmogelijk klinken. Kan mij niet voorstellen dat het straks in eens goed is.

Liefs

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

Jan 27, 2007
    15,934
    0
    0
    Deventer
    Hier heb ik dat met mijn 4e zwangerschap ook meegemaakt, ik dacht ook rond de 7 weken zwanger te zijn, maar ze kon amper de vruchtzak meten, 2 weken in spanning gezeten en toen klopte de echo wel helemaal!

3. Huusje

Huusje Actief lid

May 30, 2016
    427
    1
    18
    Komt vrij vaak voor hoor, het kan ook heel goed zijn dat je met de termijnecho weer wat vooruit wordt gezet. Ik heb dit bij beide zwangerschappen meegemaakt.

4. malih

malih Lid

Nov 15, 2016
    80
    11
    8
    Female
    NULL
    NULL
    Wat fijn om jullie ervaringen te horen. T voelt als onmogelijk. Ik zat mij nog wel te bedenken dat ik een inwendige echo had. Terwijl ik wel een gevulde blaas had. Weet niet in hoeverre dat het echo beeld beïnvloed ?

5. Huusje

Huusje Actief lid

May 30, 2016
    427
    1
    18
    Ben je er excact van op de hoogte wanneer je eisprong is geweest? Als het een schatting is op basis van je laatste menstruatie, dan zegt dat helemaal niets. Je kunt later geovuleerd hebben waardoor je dus ook later zwanger bent geraakt. Maar zoals ik al zei, ik had het bij beide zwangerschappen ook, ik zeg altijd maar dat mijn kindjes in het begin een beetje sloom zijn haha, want na een paar weken halen ze het weer netjes in.

Een gevulde blaas is juist beter tijdens een vroege echo, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken!

6. malih

malih Lid

Nov 15, 2016
    80
    11
    8
    Female
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee wanneer hij precies is geweest. Ik hield mijn cyclus bij met een app. Maar de vk zei dat je alleen een positieve test kon hebben bij minimaal 4 weken zwanger.

Ik dacht dat een gevulde blaas alleen goed was bij een uitwendige echo en dat hij bij inwendig leeg moest zijn.

Bij onze zoon kwamen wij er pas veel later achter. We kregen hem kado. Dus daar hebben we deze onzekerheid niet gehad omdat we er pas veel later achter kwamen.

7. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

Mar 5, 2014
    1,187
    3
    38
    Ik heb het ook meegemaakt, alleen niet zo'n verschil als bij jou.

Wist 100% zeker wanneer de eisprong geweest was. En toch 9 dagen terug gezet. Als dat zo was, dan had ik met 2 weken positief getest (onmogelijk dus haha).
    Uiteindelijk de termijn echo gehad, en werd daar ineens weer vooruit gezet precies zoals ik hetzelf berekend had.
    Daarom geven verloskundigen nooit meer een "uitgerekende datum" voor de termijn echo, omdat de metingen daarvoor niet betrouwbaar zijn. Vanaf 10-13 weken heb je een relatief betrouwbare meting.
    Er werd mij overigens wel verteld dat er een verschil mag zijn van max 2 weken.

8. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

Aug 24, 2013
    1,293
    14
    38
    Hier liep het vruchtje ook achter op groei, bij mij is het helaas fout gegaan. Hoop voor je dat je vrijdag een goede echo hebt.

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Als je 20-10 een positieve test had had je nu wel meer moeten zien op een echo.. Heb je meerdere testen gedaan en hier een foto van?
    Ern enkele keer reageerd een zwtest op een eisprong. Dat zou de enige verklaring kunnen zijn imo.
    Bij mij betekende dit nooit goed nieuws.
    Slopende dagen nu. Sterkte

10. malih

malih Lid

Nov 15, 2016
    80
    11
    8
    Female
    NULL
    NULL
    Ik heb er 2 gedaan. 1 van kv en 1 van cb digitaal. Die digitale gaf toen 1-2 aan. Streepje van kv was heel licht. Foto heb ik inmiddels niet meer op mijn mobiel staan. Tussen de 2 testen zat 2 dagen.

11. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Hier ook flink terug gezet. Is toen nog een hele tijd goed gegaan maar uiteindelijk toch fout gegaan.. Tis moeilijk maar je kunt even niks anders doen dan afwachten tot de volgende echo, dan heb je hopelijk weer wat meer duidelijkheid. Sterkte met wachten tot vrijdag!

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

TS: heb je zeer regelmatige cyclussen? Dus elke keer exact dezelfde cycluslengte?
    Want anders zou het zeer goed kunnen dat je dacht je NOD te hebben, terwijl je toen pas rond je eisprong zat. En inderdaad kunnen zwangerschapstesten op een eisprong reageren, zelfs de CB Digitaal. Lid Jane had ook een CB Digitaal 1-2 weken welke 100% op haar eisprong reageerde.

Dus in dat geval is alles nog mogelijk!

13. malih

malih Lid

Nov 15, 2016
    80
    11
    8
    Female
    NULL
    NULL
    In juni heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen. Toen cyclus gehas vn 27 en 28 dagen en 1 keer van 42 dagen. Dus heel regelmatig niet. Ik wist helemaal niet dat die testen ook op een eisprong reageerde :-0

14. ToyaAp

ToyaAp Actief lid

Sep 1, 2010
    418
    0
    16
    Zuid Limburg
    Ik ben toentertijd ook 2 weken terug gezet van 8 naar 6 weken.
    Ik verloor op de dag dat ik ongesteld moest worden wat bloed en verder niks meer.
    Dus ik had op de dag dat ik ongesteld moest worden gewoon een innestelingsbloeding (laat ei blijkbaar), want had 2 weken later pas een posi test.

15. Ni Na

Ni Na Niet meer actief

Bij mij precies hetzelfde verhaal alleen had ik wel een positieve ovulatie test. In plaats van 5 weken zwangerschap zou het pas 2-3 weken zwangerschap zijn. Het is nu afwachten maar zorgen maak ik me wel.

16. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Dat ksn eigenlijk niet. Een zwangerschap van 2-3 weken is niet te zien op een echo. Dat zit je nl rond eisprong- bevruchting - innesteling...
    Bij 5 weken is het al lastig iets te zien laat staan te meten.

T's ik hoop dat je test op eisprong heeft gereageerd. Hou er rekening mee dat je met je termijn meer had moeten zien en dat de kans er is dat t mis gaat. Duimen maar.

17. malih

malih Lid

Nov 15, 2016
    80
    11
    8
    Female
    NULL
    NULL
    We houden er ook eigenlijk meer rekening mee dat het foute boel is dan dat het goed is eigenlijk. Ook een beetje zelf bescherming. Dan kan het alleen maar mee vallen.

Er was wel echt wat te zien. En te meten. En dat was ze zag dat zag er wel heel mooi uit. Maar klopte niet met het termijn. Maarja. Ook als het er mooi uit ziet kan het mis gaan.

18. malih

malih Lid

Nov 15, 2016
    80
    11
    8
    Female
    NULL
    NULL
    we zijn inmiddels terug van de gyn. Vorige meting was 3.2 mm en nu 4.6mm. Er was wel een groei te zien. Volgende week vrijdag mogen we weer kijken of er een groei is. Hopelijk is er dan een hartje te zien.

19. Aiseria

Aiseria Bekend lid

Jul 22, 2014
    876
    3
    16
    in ieder geval positief dat er groei was, misschien had je dan gewoon echt pas later jouw eisprong dan je eerst dacht. Vooral met de nog onregelmatige cyclus.

Sterkte met wachten en heel voorzichtig gefeliciteerd, ik duim dat alles gewoon goed is en je een gezond plakkertje hebt :)

20. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

Jan 16, 2014
    4,685
    0
    36
    Met mijn 1e zwangerschap meegemaakt.
    Was ervan overtuigd 9 weken te zijn. Teruggezet naar 7 weken. Allemaal goed gegaan. Bleek een cyclus te hebben gehad van 6 weken ipv 4

2e zwangerschap dacht ik 7,5 week te zijn, teruggezet naar 6+2 later weer vooruit en kwam ik uit op de datum die ik zelf af dacht.

Share This Page