Beste uwv , Ik heb eigenlijk 2 vragen . Ik ben deze week uit mijn proeftijd ontslagen wegens zwanger schap ik heb namelijk ontzetten veel nier klachten door mijn zwangerschap waardoor ik continu blaasontsteking heb en niet in staat ben om te werken. Nu ben ik aangemelde bij het uwv dat heeft mijn vorige werk gedaan en word er gekeken naar mijn inkomen van vorige periode. Nu ben ik 3.5 maand geleden bevallen en had ik een wazo uitkering . Word er dan gekeken naar het bedrag wat ik toen kreeg ? En omdat werk nu niet mogelijk is en ik mijzelf toch nuttig wil maken om dadelijk makkelijker te reïntegreren wil ik proberen als het mogelijk gaat zijn ( ivm mijn nier problemen ) Mijn laatste gedeelte van mijn nivo 4 diploma te behalen . Ik hoor graag van u, Mvg liza
Beste Liza, Voor de hoogte van de Ziektewet-uitkering wordt gekeken naar het loon dat je hebt verdiend bij je laatste werkgever. UWV kijkt dus niet naar de hoogte van je eerdere WAZO-uitkering. Voor het maken van afspraken over re-integratie en de mogelijkheden tot het volgen van een opleiding moet je nog even afwachten. Na de ziekmelding neemt UWV zelf contact met je op. Je kunt dan aangeven dat je graag het laatste gedeelte van je nivo 4 diploma wilt gaan halen. Sterkte met je gezondheid. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team Webcare - UWV - Over UWV