einde contract tijdens mijn zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Novy4, Mar 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Novy4

Novy4 Actief lid

Mar 21, 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    Hoi ,

In september verloopt mijn tijdelijke dienstverband bij mijn huidige werkgever . Ik werk momenteel nog als leerling VIG maar krijg geen nieuw contract na mijn diplomeren . Ik ben dus vanaf 1-9-2015 werkloos. Heb ik dan recht op WW ? mijn verlof gaat in per 4 oktober dus dan is er een maand over waarin ik geen inkomen heb . en ik denk niet dat er een werkgever is die mij voor 1 maand aan zal nemen en mij dan met verlof zal laten gaan :)

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Novy4,

Ik snap dat het lastig zal zijn om een nieuwe baan te vinden per 1 september omdat je verlof al op 4 oktober ingaat.
    Natuurlijk is het vervelend dat je tijdelijke dienstverband afloopt ,maar ook in jouw situatie kun je een WW-uitkering aanvragen.
    Als je voldoet aan deze algemene voorwaarden kun je voor een WW-uitkering in aanmerking komen.

Extra informatie:

Denk er wel om dat je zelf je zwangerschapsuitkering (WAZO) aanvraagt.
    Je kunt daarvoor telefonisch contact opnemen met UWV , 0900-9294 nadat je de WW-aanvraag hebt ingediend.

Actuele informatie over de WAZO vind je op deze pagina.

Al met al lijkt er geen reden te zijn om je zorgen te maken over het recht op uitkering.

:)

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    Webcare - UWV - Over UWV

Share This Page