Hallo.dames, Ik heb 2 vragen: 1. Ik ben eind oktober uitgerekent. Wat voor een rompers kan ik het beste kopen? Met lange of korte mouwen?? Ik kan me namelijk voorstellen dat romper met lange mouwen niet makkelijk is met aankleden maar is korte mouwen niet te koud? 2. Ik heb altijd gezegd dat ik een draagdoek wil maar waarom eigenlijk? Je hebt ook een kinderwagen.... Als je een doek hebt hoef je toch eigenlijk geen kinderwagen te hebben? En je gebruikt zon doek toch maar even? Ik kan me voorstellen dat dat dragen best zwaar is voor je rug (ik heb zelf geen goede rug)? Wanneer gebruikte julloe een draagdoek? En hoe lang heb je hem gebruikt? Groetjes maartje
1. ik zou toch voor lange mouwen gaan, want in oktober is het wel aardig fris. Je kindje komt uit een constante tempratuur van 37 graden opeens op aarde en moet dan sowieso goed warm gehouden worden... 2. Een draagdoek sluit een kinderwagen niet uit en andersom. Je kan het combineren. Sommige vrouwen kiezen ervoor om alleen een draagdoek of alleen een kinderwagen te gebruiken, maar zelf vond ik de combinatie juist handig.
ik zou kort en lange mouw halen in t begin is lang fijn, daarna zou kort kunnen als het nog niet heel koud is zou niet teveel halen, je kan beter dan bijhalen wat je fijn vind. draagdoek: met een rekbare kan je een paar maanden doen. alleen op je buik knopen met 1 soort knoop. met een geweven doek kan je je kindje jaren dragen. eerst op je buik, daarna op je rug. het is absoluut niet zwaar omdat de doek je kind 'draagt' je knoopt het zo af dat het gewicht goed verdeeld worden op jou lichaam. er zijn ouders die hun kind van 3/4 nog in een doek dragen je hebt doeken van verschillende stofjes. De een is meer geschikt voor een kleine baby en de ander voor grotere kinderen op fb heb je de groep "draagpraat" daar staat veel info op en kunnen je altijd helpen met vragen. ik heb een kinderwagen en doek
Ik draag mijn dochter van ruim 2 soms nog, maar we hebben de kinderwagen ook veel gebruikt. Voordeel van de draagdoek vind ik - zeker bij een kleine baby - dat het heel geborgen is; mijn dochter had daar veel behoefte aan en zo kon ik haar daarin volgen en tegelijkertijd bv boodschappen doen of was opvouwen. Ideaal! Kinderwagen vond ze als baby niet zo leuk, ze hield niet van op de rug liggen ivm spugen.
1. Ik vind lange mouwen ondingen. Beeb heeft het warm zat met korte mouwen, lang shirt en is 9 van de 10 keer ook nog ingewikkeld in doek. Met winterkindje (geboren begin februari) in ieder geval nooit gebruikt. 2. Geen ervaring mee.
Ik vond lange mouwen erg prettig de eerste weken, hij is in april geboren. Vaak hadden we er dan een tshirt met korte mouw overheen. Nu is het te warm en draagt hij alleen korte mouw. Wat betreft een draagdoek en kinderwagen: de doek gebruik ik het meest, maar de kinderwagen zou ik toch ook niet willen missen. De eerste twee weken heb ik alleen de kinderwagen gebruikt, omdat ik lichamelijk moest herstellen van de bevalling. Veel zitten, langzaam en kleine stukjes wandelen. Na twee weke was ik lichamelijk fitter en ben ik gestart met dragen. Voor alle kleine dagelijkse dingen gebruik ik de doek. Boodschappen, bief posten, even naar de stad, etc. Soms ook voor lange stukken wandelen. Idem voor mijn man, die draagt ook liever dan dat we de kinderwagen pakken. Als ik langere stukken wil wandelen en ook nog veel mee wil nemen, of zware dingen, dan pak ik de kinderwagen. Maar de kinderwagen gebruiken we toch nog het meest als we gaan hardlopen. Dat is niet mogelijk met een draagzak, en het loopt prima met de kinderwagen. Daar hebben we hem overigens wel op uitgezocht
Oja, de kinderwagenbak is ook handig als je bij iemand op bezoek gaat. Dan heeft hij meteen een bedje en slaapt hij lekker door.
1: lange mouwen zijn juist heel prettig! En als je omslagrompers gebruikt is het aantrekken ervan ook niet een probleem. 2: wij hebben een draagdoek, kinderwagen ook aangeschaft maar bijna niet gebruikt. Soms inderdaad wel handig met slapen bij anderen, of als oma's en opa's op passen en er met de kinderwagen op uit willen.
1. Vind lange mouwen rompers rot dingen. Het aantrekken is geen probleem. Maar met kleertjes eroverheen zat ik altijd te priegelen. Hier een december en binnenkort een oktober kindje en voornamelijk korte mouwen rompers. Heb een aantal lange mouwen omdat ik die wel eens onder een jurkje aan doe. Dus lange mouwen romper en jurkje. Ze hebben het niet snel koud hoor, N had moeite met op temperatuur blijven. Maar ze had altijd een korte mouwen romper, kleertjes en dan een vestje + deken. 2. Wij hebben de stokke mycarier en vind het eigenlijk zonde van t geld. Heb m een keer gebruikt denk ik. Ben gewoon heel blij met m'n kinderwagen en zou niet meer zonder kunnen. Gebruik dat ding voor alles. Dus in mijn ogen is de draagdoek overbodig.
Wij gebruikten draagdoek indoors, en wandelwagen outdoors. Met een refluxkindje, of gewoon en kindje met veel nood aan lichamelijk contact, is een draagdoek dé manier om je baby tevreden te houden en zelf toch nog wat bewegingsvrijheid te hebben.
Wij gebruiken zowel de draagdoek als de kinderwagen als we op plekken komen waar het erg druk is (denk aan markt, braderie, festivals etc) gebruiken we dus de draagdoek, omdat dat ook makkelijker is als je door de drukte moet. Of als we ver moeten lopen dan is het de 1 in de kinderwagen en de ander in de doek. Onze dochter vind het nogsteeds leuk om in de draagdoek te zitten die is nu 2 jaar. Ik dacht in het begin dat het ook zwaar zou zijn, maar eerlijk gezegd valt dat reuze mee door de manier van knopen is het gewicht goed over je lichaam verdeeld, en is het dus niet zwaar. Wat betreft de rompers: ik zou van beide een paar aanschaffen en dan beslissen wat je het prettigste vind ipv een romper met lange mauwen kun je ook een romper met korte mauwen met een vestje oid over het shirt
Ik gebruik 95% van de keren de draagdoek. Wandelwagen gaat alleen mee als we heel de dag naar bijv. een pretpark gaan, en zelfs dan niet altijd. Een draagdoek kun je gebruiken tot je kind normaal gesproken ook niet meer in de kinderwagen zou zitten, 3 of 4 jaar is niet uitzonderlijk. Ik gebruik de draagdoek als vervoermiddel, als mobiel bed voor de slaapjes overdag, om huishoudelijke dingen te kunnen doen met een wakkere baby enz. Heel de dag door eigenlijk .
Ht lijkt me inderdaad wel handig als je met de bus moet ( we hebben maar 1 auto) maar boodschappen enzo zou ik zelf toch met de wandelwagen doen (woon vlakbij het dorp) maar verder kan ik niks bedenken... Ik twijfel nu dus ook of ik hem misschoen na de bevalling moet aanschaffen mocht ik hem missen...
Hier gebruik ik eigenlijk ook bijna alleen de draagdoek. Nu m'n bui groter wordt en ik last van m'n bekken heb, moet ik de kinderwagen wel meer gebruiken. De kinderwagen gebruik ik als ik 'veel' boodschappen moet doen en geen zin in tillen heb, als papa of oma/opa en mee loopt en in het begin om de kleine in te leggen als we weg gingen. Verder vind ik persoonlijk een draagdoek veel fijner. Ik gebruik een geweven doek. Ik draag in huis, maar ook buiten. Als zoonlief moe, kraampjes heeft/had, ziekig is of bijv. last van tandjespijn wordt ie alleen echt rustig in een doek. Belangrijk voor een goed draagcomfort voor zowel je kindje als voor jou is dat je ergonomisch draagt. Dit kan met doeken of ergonomische dragers. Baby Bjorns, Stokke carriers, etc zijn niet ergonomisch en daar krijgen jij en je kindje vaak snel last van.
Ik vind lange mouwen idd vreselijk dus ik zou korte mouwen doen.. Draag doek heeeeerlijk! Hoe vreselijk is het niet op drukke dagen in de stad steeds te moeten wachten met je buggy mensen die breed staan enzovoort. Met draagdoek kan je overal zo langs. Ik draag mijn oudste ook nog gewoon is prima te doen, misschien is de fb pagina Draagpraat wat voor je.
Rompertjes kan inderdaad zowel lange als korte mouw. Ligt aan het weer en wat je er eventueel overheen aan doet. Met iets warmer weer doe ik mijn zoontje alleen een rompertje met lange mouwen en een broekje aan. Het aantrekken is even oefenen, maar dat vind ik met alle kleertjes eigenlijk wel. Mijn zoontje weigert overdag in bed te slapen en sindskort heb ik een draagdoek aangeschaft. Sindsdien slaapt hij heel goed overdag en heb ik mijn handen vrij. Voor hem is het dus echt een slaapplek
Mijn zoontje is ook van eind oktober en tot nu toe heeft hij slechts 2 keer een romper met lange mouwen aan gehad. Ik vind twee lagen met lange mouwen over elkaar aantrekken niet handig en mijn zoontje had dat ook niet nodig. Is maar net je persoonlijke voorkeur.
Heeft iemand een suggestie voor een draagdoek? Ik gebruik nu de wallaboo draagdoek, maar vind die echt niet fijn dragen. Deze rust op 1 schouder waardoor het voor mij niet lang vol te houden is. Het voordeel vind ik dat deze voorgevormd is en dus niet lastig om aan te doen. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een voorgevormde draagdoek of eentje die heel makkelijk te knopen is. Ik hoop dat iemand hier een goed advies over kan geven!
Volgens mij is die draagdoek niet ergonomisch dus heeel logisch dat dat helemaal niet comfortabel is. Een geweven draagdoek die je moet knopen kan zo tot 4 jaar gebruikt worden zonder maar wat gewicht te voelen.. Ik raad je aan lid te worden van de facebook pagina Draagpraat.
Misschien kun je beter een draagzak kopen dan. Maar idd draagpraat is wel een handige fb site(let niet op sommige extreme reacties hoor daar moet je maar overheen lezen) Ik heb alleen mouwloze rompers gebruikt en 3 winterkids Draagdoek en kinderwagen ik gebruik ze allebei maar mijn voorkeur gaat uit naar een doek of draagzak. Wel een geweven want dat draagt zoveel fijner