Melkproductie gestopt

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door 4days, 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Hoi! Ik zit met een probleem.... :(

Gisteren is mijn melkproductie opeens gestopt... :confused: Ik merkte gistermorgen al dat mijn borsten leger waren. In de loop van de dag kreeg de baby nog wel genoeg, maar tegen de avond was er zo weinig melk dat de baby van de honger huilde maar er niets meer uit kwam... Ik heb hem toen maar om het half uur aangelegd, en de hele nacht door om de drie uur. Vanmorgen leek er alweer ietsje meer melk, maar nog steeds maar een klein deel van hoe het van tevoren was... (had van tevoren echt veel melk, borsten waren om de drie uur keihard en de baby moest bij het drinken zijn best doen om het bij te houden met slikken)

Hoe kan dat nou dat het opeens gestopt was?! Is het voldoende als ik hem nu vaak aanleg, zou dat de productie weer op gang moeten brengen? En wat kan ik in de toekomst doen zodat dit niet weer gebeurt?

Alvast heel erg bedankt!
    Groetjes, Cossy

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hoi cossy,

hoe is het nu met jullie? heb je het idee dat de voeding weer een beetje loopt?

wanneer de voeding zo ineens op lijkt kan dat te maken hebben met stress. het kan ook zijn dat het lijkt dat het ineens minder is, omdat je kindje vaker wil drinken. met name 's avonds is dat het geval. ook gaan kindjes zo rond de 2e week regelen. mogelijk is dat het?

blijf aanleggen, kijk of je kindje effectief drinkt, of dat hij er wel heel lang over doet. plast en poept hij voldoende? groeit hij?
    ga anders eens langs met je zorgen op het cb of maak een afspraak met een lactatiekundige bij jou in de buurt. je vind ze via www.nvlborstvoeding.nl
    je kunt dan samen alles op een rijtje zetten en kijken of het goed gaat, of waar jullie hulp kunnen gebruiken.

succes!
    heidi margit

Deel Deze Pagina