Borstvoeding en sporten

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Nollie, Feb 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nollie

Nollie Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,076
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo Teddy,

Deze vraag zal denk ik al veel zijn gesteld, maar ik lees op het internet verschillende meningen over.
    Mijn dochtertje is nu 3 weken oud en wil over 3 weken graag weer rustig aan beginnen met sporten. Sportte voordat ik zwanger werd 3 x per week, wil gaan beginnen met 1-2x. Ik zie wel wat mijn lichaam aangeeft.

Maar mijn vraag is nu de combi borstvoeding geven en sporten, betekent dus ook afvallen, kan dit echt geen kwaad?
    Als je 1 pond per week verliest geen probleem las ik, maar niet te snel. Je moet oppassen voor melkzuur wat in de melk kan komen, vinden veel baby's niet lekker...maar is het niet schadelijk?? Als tip geven ze ook vlak voortsproten voeden of afkolven, want als je daarna weer gaat voeden, dan is de melkzuur alweer uit de moedermelk verdwenen?

Wat is het beste om te doen wel of niet sporten?

Alvast hartstikke bedankt voor het antwoord!

Liefs Nollie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Nollie

je kunt prima sporten als je borstvoeding geeft.
    Afvallen is niet erg, als je gewoon gezond en gevarieerd eet en voldoende, dan zul je ook niet gauw meer dan 500 gram per week verliezen.
    Als je heel intensief sport kan de melk inderdaad iets zuur worden, dat is geen probleem, is ook niet schadelijk voor de baby. Zoals je zelf al schrijft, sommige baby's vinden dat minder lekker, dat merk je snel genoeg. Als dat zo is, dan kolf je na het sporten de eerste 5-10 ml af en leg je je kind daarna aan de borst. Andere baby's merken er niks van en drinken gewoon!
    Overigens is uit onderzoek is gebleken dat alleen na zeer intensief en langdurig sporten de melk wat zuurder wordt!

Geniet van het sporten en van het borstvoeding geven!

Mirjam

Share This Page