Hoi ik heb twee vragen: Na mijn bevalling ben ik gehecht en nu twee weken verder ik ontzettend last van mijn vagina wand aan de binnen kant waar het stukje naar de anus begint. Aan de binnen kant en het stukje pireneum ben ik gehecht en als ik maar iets gelopen/gedaan heb komt er ontzettend druk op en pijn dat ik bijna niet meer kan blijven staan en moet gaan zitten. Is dit normaal trekt dit nog weg? Het voelt ook wat hard. Volgende vraag, mijn hormonen slaan op hol, ik heb het gevoel steeds afscheid te moeten nemen kraamtijd, verloskundige etc' we hebben bewust gekozen voor twee kindjes, maar vind het idee deze intense en bijzondere tijd nooit met me te maken, nooit meer die lieve verloskundige te zien is dit normaal moet ik hier iets me?
Hoi, Het kan nog wel even pijnlijk zijn maar moet wel minder worden naturlijk. Anders moet je er even naar laten kijken door de vk of huisarts of er misschien nog draden zitten die niet goed oplossen. Het is normaal dat je deze gevoelens hebt. Je lichaam moet ook nog helemaal ontzwangeren. Als je echt heel somber wordt is het verstandig om wel aan de bel te trekken. Groeten Evelien