Hoi hoi, Een paar weken terug scheurde het condoom tijdens de seks terwijl ik een paar dagen voor mijn (verwachte) ei zat. Ik heb toen 26 uur later de morning after genomen. 4 dagen later werd ik, terwijl ik mijn ei verwachte, ineens ongesteld. Dat hield 3 dagen aan terwijl ik normaal 6-7 dagen ongi ben, maar dat leek me in een cyclus van 16 dagen wel logisch. Nu zit ik net voor mijn ei in een nieuwe cyclus, en ik voel me gewoon normaal, maar volgens informatie op internet en sommige vriendinnen van mij kan ik wel zwanger zijn, en is het niet normaal dat ik zo snel en zo kort ongesteld werd. Klopt dit, en zoniet, wat heeft de map dan precies gedaan? groetjes marieke
hoi Marieke, die morning after pil, is zo'n grote hoeveelheid hormonen ineens, dat je daar vaak meteen ongesteld van wordt. Omdat het slijmvlies op dat moment in je cyclus nog niet heel dik is, verlies je minder bloed dan je gewend bent. Dus dat klopt allemaal. vanaf dat moment begint er weer een cyclus. Het gebeurt eigenlijk nooit dta die morning after pil niet werkt, dus de kans dat je nu zwanger bent is uitermate klein. Mirjam