2 vroege miskraam en 1 miskraam na Lisexicie

Discussie in 'Miskraam' gestart door ProudMum, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wie herkent dit?
    Vandaag hebben wij weer een vruchtje verloren, in Juli dit jaar heb ik voor de 3e keer een lisexicie gehad.

Bij Joey was het in de 1e ronde raak, maar heb het idee dat mijn baarmoeder zoveel klappen heeft gehad dat het een zwangerschap niet meer aan kan oid?

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ow nee wat verdrietig :( weer eentje verloren...
    ik geloof dat je na een curettage meer kans hebt op verklevingen, misschien moet je daar eens naar laten kijken, verder heb ik er geen ervaring mee. Al mijn miskramen zijn vanzelf gekomen.

Sterkte,
    liefs miek

3. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Maar bij een lisexicie komen ze niet in je baarmoeder maar schrapen ze alleen een beetje van de mond weg.
    Zou me daar geen zorgen over maken al snap ik heel erg goed dat je graag zou willen weten waarom je sterretjes niet bij je mochten blijven.
    Sterkte met alles

4. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    #4 an1985, 8 nov 2010
    Laatst bewerkt: 8 nov 2010
    Hoi Truus,

ik heb in april een lisexcisie gehad en in augustus en september een vmk gehad. Hoewel mijn gyn ook zegt dt je het vruchtje niet kan verliezen hierdoor heb ik zelf t vermoeden van wel.

Je gaf aan dat je al 3 lisexcisies heb gehad, de moeder van een vriendin van mij ook en die kon het vruchtje niet binnenhouden. Bij haar hebben ze een ringetje geplaatst om haar baarmoedermond bij elkaar te houden. Maar dit is al zeker 15 jaar terug gebeurd.

Mijn gyn zegt dat als het nog een keer gebeurd, dat hij mij wilt onderzoeken. Misschien dat jij dit ook kunt vragen aan de jouwe?

Heel veel sterkte en succes. Ik weet hoe je je voelt.

Liefs

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Truus sterkte.

Maar mag ik vragen wat het verschil is tussen een curettage en een lisexcisie.
    Ik zou er anders ook meer over willen weten ( zie onderschrift)

6. ProudMum

Blijft dat ringetje standaard zitten dan?
    Idd een goed idee om dat met mijn gyn te bespreken! Dankjewel voor de tip!

7. ProudMum

Een lisexicie is een ingreep die word uitgevoerd nav een afwijkend uitstrijkje, waarbij het beter is om de baarmoedermond te schillen zodat het afwijkende weefsel word weggebrand. Dit is om te voorkomen dat het weefsel zich gaat uitbreiden wat in de toekomst (misschien,;) want het hoeft niet altijd) baarmoederhalskanker kan gaan vormen.
    Nu heb ik dit 3 keer gehad en 3 keer een flink stuk van mijn baarmoedermond verwijderd.

Maandag was ik voor een controle echo bij de VK in het UMC, en zij gaf ook aan dat de lis niets met de mk of vmk's te maken had.

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Aha oke, dus het heeft niets te maken met een miskraam. Ik dacht dat het een andere ingreep was dan een curettage

9. ProudMum

Nee hoor meis, het is gelukkig niet hetzelfde!

10. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    na een lisexcisie kan je baarmoedermond wat korter zijn, maar ik weet niet of dat in een vroeg stadium van een zwangerschap al wat uitmaakt? maar dat zoou de gyn zo moeten kunnen zien denk ik. Ik moet zelf ook een lisexcisie ondergaan na de bevalling, ik was gelukkig net zwanger voor de ingreep zou plaatsvinden.

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja als het op miskraam-gebied is, wil ik ALLES weten ;)

Jij heel veel sterkte. ( in alle opzichten)

Heb trouwens ook weleens gehoord van zo'n ringetje. Maar dat hoorde je geloof ik meer vroeger, dan nu.

Deel Deze Pagina