2 vroege miskrsaam 1 7 weken miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door evdriel, 2 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evdriel

evdriel Nieuw lid

29 jul 2008
    2
    0
    0
    Hoi ik ben nieuw op deze site.
    We zijn nu 1 jr en 3 mnd bezig om zwanger te raken, resultaat, 2 vroege miskramen en 1 met 7 weken.,
    Nu gaan we as maandag bloedprikken, ook op chromosoom onderzoek. Van de gynacoloog hoef ik me geen zorgen te maken, maar dat doe ik juist wel, ik weet ik mag niet klagen, zwanger worden lukt, alleen blijft tdie niet zitten.
    Hebben jullie enig ervarig met bloedonderzoeken, en ook met chromosoom onderzoeken? :(

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Hoi,

ten eerste welkom hier.
    Ik heb na 2 miskramen ook een chromosomenonderzoek laten doen, en ook mij vertelde ze dat er meestal niks uitkwam, maar helaas.....
    Bij mij hebben ze een chromosoomafwijking gevonden en dus ook de reden van de miskramen.
    Gelukkig bestaan er nog wat opties met chromosoomafwijking om zwanger te worden.

Heel veel succes en nog sterkte me het verwerken van de miskramen.

Liefs Hope

3. evdriel

evdriel Nieuw lid

29 jul 2008
    2
    0
    0
    Dank je voor je bericht, wel fijn zo n site om ervaringen te delen.

En wat voor opties bestaan er?
    Iedereen om mee heen wordt zwanger, heb nu 8 zwangere om me heen, voel me soms best verdrietig, en boos.
    Hoe gaat het nu verder met jou?

4. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi Evdriel,

Wij hebben onlangs ook bloedonderzoek laten doen. In totaal hebben ze bij mij twaalf buisjes bloed afgenomen en bij mijn vriend eentje. Ook niet eerlijk ;).
    De uitslag van het algemeen bloedonderzoek was goed (nierfunctie, schildklier, suiker, etc.), het stollingsonderzoek moet over, maar leek op het eerste gezicht goed te zijn. En het chromosomenonderzoek duurt maanden, maar dat zal bij jullie vast wel hetzelfde zijn. Ik vind het ook allemaal heel erg spannend, maar ben blij dat deze mogelijkheid bestaat. Zwanger zijn is nu zo stressvol en ik hoop hiermee wat duidelijkheid te krijgen. Sowieso vind ik het erg prettig dat ik vanaf nu bij de gyn onder controle kom te staan. Als je weer zwanger bent krijg je meer en vroeger en echo's en dat geeft hopelijk een beetje rust. Heb je een beetje een fijne gynaecoloog? Ik denk dat dat ook heel belangrijk is en je een beetje vertrouwen kan geven. Weet je ook al wanneer je uitslag krijgt?

@hope, ben ook heel erg benieuwd welke opties er zijn bij wel een afwijking. Wat vreselijk naar trouwens voor jullie!

5. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    EVdriel, dat gevoel van verdriet en boosheid ken ik. En zelfs jaloezie.
    Het lijkt idd alsof iedereen maar zwanger raakt en wij niet.
    Ik kan me soms gewoon niet voorstellen, dat dit ons overkomt.
    Vroeger heb ik eens een boek gelezen: "dat overkomt mij niet".
    Dit ging dan wel over iets anders, maar zo`n houding heb ik wel vaak over bepaalde dingen in het leven en dus ook mbt onze kinderwens.
    Beetje naief misschien.

Wat kun je als je een chromosoomafwijking hebt? Dat vroegen jij en trees.
    We zijn gestart met IVF met PGD.
    PGD is onderzoek op het embryo vóór de terugplaatsing.
    Dan worden alleen maar goede embryo`s teruggeplaatst.
    Dit kan bij meerdere chromosoomafwijkingen.
    Ik had het "geluk" dat mijn afwijking vaker voorkomt dan andere, waardoor de test klaar stond en ik dus vrij snel kon beginnen.
    Ik hoor echter ook verhalen waar testen gemaakt moeten worden en dan kan het 1 tot 2 jaar duren.

Ik zelf had nooit gedacht dat zoiets als een chromosoomafwijking een zwangerschap in de weg kon staan.
    Je hoort vanalles over onvruchtbaarheid, maar dit.......?
    En het erge is, we zijn dus gewoon vruchtbaar, maar door de afwijking zijn we aan IVF gebonden.

Maar goed, we zijn nu al zover gekomen, ik ga door.
    Ik hoop echt dat het ons ook gegund is.

Jullie ook veel succes, liefs Hope

Deel Deze Pagina