Vandaag de uitslag van de combinatie test gekregen. Een verhoogde kans op trisomie 18 (1:113) volgende week in overleg met het ziekenhuis een vruchtwaterpunctie/vlokkentest of een nipt test. Ik probeer er heel nuchter in te staan maar voel me eigenlijk best verdrietig. Iemand ervaring en/of adviezen hierover?
Misschien is een relativering fijn? 1:113 geldt als 'verhoogd' maar dat is niet hetzelfde als een 'hoge' kans. Het is een kans van minder dan 1%. Ik heb er geen ervaring mee omdat ik nooit een combinatietest heb laten doen. Als ik eenmaal zo'n uitslag had, denk ik wel dat ik vervolg onderzoek zou willen, en dan het minst invasieve, als dat kan. Sterkte!
Mijn gevoel zegt dat er niks aan de hand is, ik ga voor de nipt test. Daarna eventueel de vruchtwaterpunctie mocht dat nodig zijn. Bedankt voor jullie lieve reacties.
Goed dat je positief blijft! Ik snap dat het schrikken is maar als ik je zeg dat jou kans 1:113 is dag je morgen miljonair wordt ga je er ook niet vanuit dat jij diegene bent. Mss een rare vergelijking maar zo had ik het mezelf ook voorgenomen om zo te denken! Sterkte met afwachten!
Sterkte met het afwachten van het onderzoek en de uitslagen. Ik mag hopen dat jij bij de 112 hoort en niet de 113e bent. Helaas hebben wij ons zoontje verloren aan trisomie18. Ik kan me dank ook goed indenken hoe verdrietig jullie zijn door deze kansberekening. Na de nekplooimeting kreeg ik te horen dat ons kindje een nekplooi van 4,5mm had en een verkort neusbeentje. De kans was 20% dat on zoontje iets zou mankeren. Ik heb een VWP laten doen, aangezien 2 jaar geleden de NIPT nog niet werd aangeboden in Duitsland. Helaas dus na twee dagen slecht nieuws voor ons